۲۱ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۴۵

"از الف ابراهیم حقیقی تا ..." رونمایی شد/ پوسترهای سینمایی و تئاتری روی دیوار

"از الف ابراهیم حقیقی تا ..." رونمایی شد/ پوسترهای سینمایی و تئاتری روی دیوار

گزیده‌ای از آثار ابراهیم حقیقی در نمایشگاهی با عنوان "ریتروسپکتیو" در موزه/گالری علی‌اکبر صادقی روی دیوار رفت که در آن پوسترهای فیلم‌هایی که وی طراحی کرده به همراه آثار دیگرش به نمایش درآمده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آثار ابراهیم حقیقی، شب گذشته جمعه بیستم دیماه در نمایشگاهی با عنوان "ریتروسپکتیو" در موزه/گالری علی‌اکبر صادقی روی دیوار رفت که در آن پوسترهای فیلم‌هایی که وی طراحی کرده است، به نمایش درآمد.

در این نمایشگاه پوستر فیلم‌هایی که ابراهیم حقیقی آنها را طراحی کرده و یا نمایش‌هایی که کار طراحی آنها را حقیقی برعهده داشته به نمایش درآمد که در این میان می‌توان به پوسترهای فیلم‌هایی چون "تاتوره"، "خانه دوست کجاست"، "هامون"، "روز واقعه"، "من ترانه 15 سال دارم" و چندین و چند فیلم دیگر اشاره کرد.

بخش دیگر این نمایشگاه به نمایش عکس‌ها، نقاشی‌ها و تصویرسازی‌های حقیقی اختصاص داشت.

ابراهیم حقیقی، هنرمند گرافیست، نقاش و عکاس در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد نمایشگاه تازه خود توضیح داد: نمایشگاه من در موزه/گالری علی‌اکبر صادقی به گزیده‌ای از کل آثارم در تمام سال‌های کاری‌ام اختصاص دارد. در این نمایشگاه نزدیک به 300 اثر در سه حوزه نقاشیخط، طراحی گرافیک و عکس به نمایش درآمده است که برای جا دادن به این همه آثار با مشکلات زیادی روبرو بودیم و مجبور شدیم که آثار را درکنار هم روی دیوار قرار دهیم.

این پیشکسوت گرافیک در مورد فروش آثار بیان کرد: برخی آثار برای فروش هستند ولی برخی از آنها از مجموعه شخصی است و فروش آنها ممکن نیست.

وی خاطرنشان کرد: این آثار مربوط به کارهای من از سال 1348 تا 1392 است و سعی کردم که از هر دوره کاری و هر بخش کارهایم یکی دو اثر را به نمایش بگذارم تا دوره‌های مختلف کاری‌ام مشخص شود.

در حاشیه این برنامه از کتاب "از الف ابراهیم حقیقی تا ..." رونمایی شد که حقیقی در مورد این کتاب توضیح داد: در این اثر بیش از 300 اثر من با مشخصات کلی و شناسنامه اثر به چاپ رسیده است و در مقدمه آن هنرمندانی چون مصطفی‌زاده، مسعود سپهر، هوشنگ گلمکانی و احمد بهمن‌پور مطالبی را نگاشته‌اند.

در افتتاحیه نمایشگاه "ریتروسپکتیو" علاوه بر علی مرادخانی، معاون هنری ارشاد و مجید ملانوروزی، مدیرکل تازه منصوب شده مرکز امور هنرهای تجسمی ارشاد هنرمندانی چون ایرج راد، مدیرعامل خانه تئاتر، پرویز پورحسینی، ساعد مشکی، ساعد نیک‌ذات، مریم زندی و غلامحسین نامی حضور داشتند.

آثار ابراهیم حقیقی در موزه/گالری علی‌اکبر صادقی به آدرس قیطریه، جنب در شرقی پارک قیطریه، کوچه شروانی، پلاک 2 به نمایش درآمده و تا دو هفته آینده در این مکان خواهد بود.

 

کد خبر 2211920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha