۵ بهمن ۱۳۹۲، ۸:۵۶

«رنگ شک» در انتظار حل مسایل مالی/ مردم هنوز «ارمغان تاریکی» را می‌بینند

«رنگ شک» در انتظار حل مسایل مالی/ مردم هنوز «ارمغان تاریکی» را می‌بینند

بازیگر مینی‌سریال «رنگ شک» از باقی ماندن تصویربرداری سکانس‌های پایانی این کار در جنوب به دلیل مشکلات مالی تلویزیون و انتظار عوامل این فیلم برای برطرف شدن این مشکلات سخن گفت.

آرش مجیدی که در مینی‌سریال «رنگ شک» به کارگردانی فریبرز عرب نیا نیز بازی کرده است، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: سکانس‌های پایانی کار باقی مانده که قرار است در جنوب تصویربرداری شود و گروه منتظرند مشکلات مالی تلویزیون حل شود و زودتر ادامه کار به انجام برسد.

وی همچنین با اشاره به سریال «ارمغان تاریکی» که این شب‌ها مجددا از چند شبکه تلویزیون روی آنتن می رود، بیان کرد: یکی از اتفاقاتی که برای این سریال افتاد در کنار فیلمنامه قوی این بود که همه عوامل خوب بودند و کار هم موفق شد، چون عوامل درست در جایگاه خود قرار گرفته بودند و کار خود را درست و با عشق و علاقه انجام می‌دادند.

مجیدی به شخصیت‌پردازی‌ها که باعث موفقیت «ارمغان تاریکی» شد اشاره و اظهار کرد: عوامل بسیاری در موفقیت این سریال دخیل بود اما یکی از این ویژگی‌ها شخصیت‌های سریال بودند که هیچ‌کدام به طور مطلق سیاه یا سپید نبودند و فارغ از اینکه این شخصیت ها چه دیدگاه و نگرش سیاسی داشته باشند، وجه انسانی آنها حفظ می‌شد. بخش دیگر هم قصه و همچنین درست درآوردن شخصیت های دهه 60 بود و اینکه به خوبی آن حال و هوا درآمده بود. درآورد آن فضا، شرایط آن دوران و آدم های دهه 60 بسیار مهم بود. این دوره تاریخی برای بسیاری جذاب است. خود من آن دوره تاریخی را چندان تجربه نکرده بودم و شاید آنچه می‌دانستم در حد یک ناظر بوده است. چون این دوره از تاریخ معاصر در حافظه تاریخی بسیاری وجود دارد و آدم ها با نوعی دقت نظر به آن نگاه می کنند و اینطور نیست که یک داستان‌گویی صرف باشد بلکه باید اتفاقات زمانه را هم نمایش دهد.

بازیگر سریال «رستگاران» به بازخوردهایی که از این سریال در سری اول پخش آن گرفته بود اشاره و بیان کرد: زمانی که در سال 89 مجموعه «ارمغان تاریکی» پخش شد من ایمیل هایی از ایرانیان خارج از کشور داشتم که در آن از فضای فیلم و دوران نمایش داده شده لذت برده بودند و می گفتند ما تهران دهه 60 را دیدیم. این فضا برای بسیاری از آدم ها هنوز زنده است و آنها گفته بودند که چطور با این مجموعه آن دوران برایشان یادآوری شده است. همچنین روابط آدم ها هم بسیار جذاب و رئال تصویر شده بود بااینکه این رابطه امروز وجود ندارد اما بسیاری به دلیل اینکه قصه در بستر درستی تعریف شده است با آن همراه شده بودند.

بازیگر سریال «ارمغان تاریکی» درباره فیلمنامه های این روزهای صداوسیما عنوان کرد: ما نویسنده های خوب و موفقی داریم که هم اکنون کم کار شده اند و پروژه ای در دست ندارند اما اگر به طور نسبی بخواهم صحبت کنم باید گفت که فیلمنامه های خوب کم شده اند. البته هنوز هم آثار خوبی هستند که از بنای محکم و باکیفیتی برخوردارند و حرف برای گفتن دارند اما اتفاقی که دارد رخ می‌دهد همین کمبود فیلمنامه‌های باکیفیت است. بخشی از این مساله هم به نظر من به ممیزی ها و شرایط سخت کار در این حوزه برمی‌گردد؛ زمانیکه برنامه سازان و فیلمسازان کار می کنند ولی آنقدر خط قرمزها زیاد است که در نهایت اجازه نمی دهد پرداخت بهتری درباره شخصیت ها و موضوعات شود و نویسنده تا حدی دستش بسته است. از طرف دیگر تلویزیون از کارشناسان و متخصصان زیادی تشکیل شده و اینها باید دقت و تمرکز بیشتری روی سطح کیفی آثار تولیدی داشته باشند.

بازیگر فیلم «سربه مهر» در پایان خاطرنشان کرد: قرار نیست که همه فیلمنامه هایی که ساخته می شوند خوب و ویژه باشند. این نگرش ایده آلی است اما با همین نگرش ایده‌آل می‌بینیم که کارهای خوب کم ساخته می شود و بیشتر نوعی سطحی نگری وجود دارد که دلیل زیادی دارد و این باعث می شود که مخاطب احساس کند برای تلویزیون کمیت بیشتر از کیفیت اهمیت پیدا کرده است. گاهی کارها با نوعی ضرب الاجل در هنگام ساخت و تولید همراه می‌شود که به نفع کیفیت آثار نیست.

به گزارش مهر، در مینی‌سریال «رنگ شک» فریبرز عرب‌نیا نقش سروان علی نبوی را بازی می‌کند و شخصیت منفی داستان «نیم انگشتی» نام دارد که آرش مجیدی ایفاگر نقش آن است.


 

کد خبر 2219494

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha