۱۵ بهمن ۱۳۹۲، ۶:۴۷

مهر گزارش می دهد؛

دامدار خویشتن دار از قاتل گوسفندان خود گذشت/ اسلحه ای که به روی گرگ هم کشیده نشد

دامدار خویشتن دار از قاتل گوسفندان خود گذشت/ اسلحه ای که به روی گرگ هم کشیده نشد

ازنا - خبرگزاری مهر: در حالی که در ماه های اخیر شاهد اخباری از برخوردهای تاسف بار با گونه های حیات وحش بودیم، شنیدن خبر ترحم یک دامدار در شهرستان ازنا به گرگی که به گوسفندانش حمله کرده می تواند در نوع خود جالب و منحصر به فرد باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، ماجرا از این قرار است که پنج روز پیش دو قلاده گرگ به یک دامداری که در پنج کیلومتری شهر ازنا در حاشیه جاده ازنا - دورود واقع شده است حمله می کنند و دو راس گوسفند را تلف می کنند.

بهروز قلی الیگودرزی مالک این دامداری با وجود در اختیار داشتن سلاح مجاز شکاری از کشتن این گرگ ها خودداری کرده و پس از فرار یکی از گرگ ها، گرگ دیگر را به دام می اندازد.

این دامدار با وجود اینکه گرگ ها از انواع کمیاب یا در حال انقراض جانوران در ایران و جهان نیستند با خودداری از تیراندازی و کشتن این گرگ انسانیت و حس طبیعت دوستی خود را به نمایش می گذارد تا الگویی باشد برای شکارچیانی که در حق طبیعت و گونه های حیات وحش جفا می کنند.

به خاطر علاقه به طبیعت و محیط زیست به گرگ آزار نرساندم

قلی الیگودرزی صاحب این دامداری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پنج روز پیش دو قلاده گرگ از طریق دریچه ی پشت بام وارد محل نگهداری گوسفندان شده و دو راس گوسفند را تلف کردند.

وی ادامه داد: به محض متوجه شدن از موضوع وارد محل نگهداری گوسفندان شدیم و یکی از گرگ ها را فراری داده و گرگ دیگر نیز به دام افتاد.

این دامدار با بیان اینکه خودم و پسرم علاقه زیادی به حیوانات و طبیعت داریم افزود: با وجود در اختیار داشتن اسلحه و سگ های شکاری از آزار رساندن به این گرگ خودداری کرده و به موضوع را به محیط زیست اطلاع دادیم.

از این اقدام ارزشمند تجلیل می کنیم

منصور درویشی رئیس اداره محیط زیست شهرستان ازنا نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت : با توجه به شرایط جوی و بارش برف های متعدد در زمستان سال جاری گونه های حیات وحش برای یافتن غذا به حواشی روستاها و شهر ها مراجعه می کنند.

وی با اشاره به اقدام ارزشمند و شایسته این دامدار ازنایی و اطلاع به ماموران محیط زیست افزود: با بررسی و تایید موضوع توسط مامورین این اداره پیگیر خسارت های وارده به این فرد هستیم.

درویشی با بیان اینکه همه گونه های حیات وحش ارزشمند هستند اظهار داشت: به دلیل تشویق و ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست و حیات وحش با اهدای هدیه ای از این اقدام ارزشمند تجلیل خواهد شد.

وی با تاکید بر حفظ و حراست از همه گونه های حیات وحش از همشهریان خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشابه مراتب را به اداره محیط زیست اطلاع دهند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ازنا افزود: پس از بررسی های کارشناسان دامپزشکی در مورد سلامت این گرگ در زیستگاه خود که پناهگاه حیات وحش سفید کوه شهرستان ازنا است رهاسازی خواهد شد

در حالی که پیش از این یک کلیپ ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده بود که پس از حمله گرگ به گوسفندان گرگ به دام افتاده به صورت فجیعی به دست چند سگ شکاری تکه پاره می شود اقدام ارزشمند و خویشتندارانه ی این دامدار و کشاورز ازنایی آموزنده و الگویی برای حفظ و حراست از حیات وحش است.

کد خبر 2228395

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha