۱۲ اسفند ۱۳۹۲، ۹:۴۶

سرهنگ رمضانی:

بزرگترین حماسه فرهنگی در راهیان نور نمایان می شود/اعزام 800 زائر نکائی به راهیان نور

بزرگترین حماسه فرهنگی در راهیان نور نمایان می شود/اعزام 800 زائر نکائی به راهیان نور

نکا - خبرگزاری مهر: فرمانده سپاه ناحیه نکا با اشاره به راهیان نور به عنوان بزرگترین حماسه فرهنگی تصریح کرد : حضور در مناطق عملیاتی جنوب کشور به عنوان بزرگترین حماسه فرهنگی در تقابل با دشمنان قسم خورده عرصه جنگ نرم است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار مرتضی رمضانی صبح دوشنبه در نشست برنامه ریزی راهیان نور اظهار داشت: راهیان نور فرصت طلایی برای مردم بالاخص جوانان است که در این مسیر از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس و ارزش های اسلامی آشنا خواهند شد.

وی تقویت دفاع از ارزشهای اسلامی ،ملی و روحیه حماسی را از دیگر اهداف اعزام جوانان و نسل چهارمی ها  به این مناطق برشمرد.

استقبال چشمگیر خانواده ها در راهیان نور ستودنی است

رمضانی با بیان اینکه کاروان های راهیان نور هر ساله با استقبال چشمگیر مواجه می شود تاکید کرد : عملکرد چند ساله کاروان های راهیان نور در سراسر کشور نشان از تقویت روحیه استکبار ستیزی ملت ایران است ودر راستای این عملکردهای فرهنگی بسیج هر ساله بر استقبال چشمگیر خانواده ها در این سرزمین مقدس افزوده می شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 811 نفر از زائران در 14 مرحله به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند، بیان کرد: در این مرحله بیش از 800 نفر در قالب 20 کاروان از بیست ودوم اسفند لغایت پانزدهم فروردین سال آینده به سرزمین های نور اعزام می شوند.

رمضانی ادامه داد: به منظور بهره گیری هرچه بیشتر از این سفر معنوی حدود 20 راوی و روحانی به همراه کاروان ها اعزام خواهد شد و همچنین زائرین از مناطق عملیاتی والفجر ۸ ، یادمان های فتح المبین ، اروندکنار، مسجد جامع خرمشهر، شلمچه ، هویزه ، یادمان های فتح المبین، شهید چمران و دهلاویه بازدید خواهند کرد.

وی افزود: از تابستان امسال تا کنون حدود 101 نفر از برادران در دومرحله از بسیج دانش آموزی و220 نفر از بسیج محلات راهی غرب کشور شدند.

65 دانشجویی نکایی از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید کردند

رمضانی با اشاره به اعزام دانشجویان تصریح کرد : 65 نفر از دانشجویان نکایی از اول اسفند لغایت پنجم اسفند در قالب دو کاروان از سرزمین های نور بازدید کردند.

فرمانده سپاه ناحیه نکا هدف از بازدید دانشجویان را از مناطق عملیاتی جنوب کشور را تجدید میثاق با آرمان های شهدا وجنگ تحمیلی برشمرد.

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی طی این دوره راهیان نور اظهار کرد: توزیع بسته های فرهنگی در بین زائران ، مسابقات پیامکی ، خاطره نویسی و برگزاری گفتمان های دینی در محل اسکان کاروان ها از دیگر برنامه های فرهنگی راهیان نور می باشد.

رمضانی متذکر شد:ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ،جهاد در راه خدا در بین آحاد جامعه و احیای روحیه جهاد دوران دفاع مقدس در جامعه برای عرصه های جهاد علمی ،فرهنگی و اقتصادی امری ضروری در این سفر معنوی است.

کد خبر 2247880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha