۱۹ فروردین ۱۳۹۳، ۱۴:۲۷

گزارش خبری/

خرم آبادی ها چشم به راه تکمیل کتابخانه مرکزی/ وعده ای برای پایان سال 93

خرم آبادی ها چشم به راه تکمیل کتابخانه مرکزی/ وعده ای برای پایان سال 93

خرم آباد - خبرگزاری مهر: در حالی پروژه کتابخانه مرکزی خرم آباد به پروژه ای تاریخی در مرکز لرستان تبدیل شده که سرپرست جدید اداره کل کتابخانه های عمومی استان لرستان از تکمیل این پروژه تا پایان امسال خبر داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کتابخانه مرکزی خرم آباد در جنب مصلای الغدیر این شهر پروژه ای است که می تواند بخش از کمبودهای موجود در زمینه فضای کتابخانه ای مرکز لرستان را رفع کند تا تکمیل این پروژه تبدیل به یکی از مطالبات جدی مردم و مسئولان شود.

اهمیت تکمیل و بهره برداری از این پروژه آنجا روشن تر می شود که لرستان متاسفانه در زمینه سرانه فضای کتابخانه ای در جایگاه مناسبی قرار نداشته و جزء استانهای انتهایی جدول در میان استانهای مختلف کشور محسوب می شود.

از سوی دیگر روند کند تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی تاکنون موجب شده تا انتقادات بسیاری از این وضعیت از سوی مردم و مسئولان استان مطرح شود، پروژه ای که مطابق برخی اظهار نظرها نزدیک به 10 سال است که مردم لرستان معطل نگه داشته است.

سرپرست جدید اداره کل کتابخانه های عمومی استان لرستان صبح دوشنبه در جریان دیدار کتابداران و پرسنل اداره کل کتابخانه های عمومی استان در رابطه با آخرین وضعیت کتابخانه مرکزی خرم آباد اظهار داشت: این پروژه در حال حاضر دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی است.

فرزامی ادامه داد: تکمیل کتابخانه مرکزی خرم آباد مهم ترین پروژه پیش روی اداره کل کتابخانه های عمومی استان لرستان طی سالجاری است.

وی افزود: در این راستا تلاش می شود که با مدیریت جهادی تا پایان سالجاری کتابخانه مرکزی خرم آباد تکمیل و به بهره برداری برسد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان لرستان یادآور شد: استان لرستان در حال حاضر دارای 21 باب کتابخانه مشارکتی و 36 باب کتابخانه نهادی است.

فرزامی یادآور شد: از این تعداد کتابخانه عمومی در استان 30 باب فعال و 6 باب نیز به صورت غیر فعال و نیمه تعطیل هستند که تمام تلاش ما در سال جدید بر این خواهد بود که 6 کتابخانه غیر فعال را نیز فعال کرده و با جذب و تزریق نیروهای جدید به این واحدها به شکل گیری فعالیت آنها جامه عمل بپوشانیم.

وی عنوان کرد: همچنین دو باب کتابخانه عمومی دیگر در استان نیز روند نهایی تکمیل خود را طی می کنند که امیدواریم این مجموعه ها نیز تکمیل و تا پایان سال فعالیت خود را آغاز کنند.

بنابر این گزارش پروژه کتابخانه مرکزی خرم آباد هر چند که به گفته برخی مسئولان عملیات اجرایی آن از سال 85 شروع شده ولی کلنگ زنی این پروژه مهم مطابق اظهارات مسئولان طی سال 80 صورت گرفته است.

 در این مدت هر ساله تاریخ متعددی برای بهره برداری از پروژه کتابخانه مرکزی استان لرستان توسط مسئولان عنوان شده است که هنوز هیچ کدام از این تاریخ ها به وقوع نپیوسته است تا این پروژه همچنان در محدود پیشرفت 60 تا 70 درصدی درجا بزند.

وضعیت بلاتکلیفی این پروژه در حالیست که مطابق برخی آمارهای اعلام شده مساحت كتابخانه هاي شهرستان خرم آباد هفت هزار و 360 مترمربع و زيربناي ساختماني آنها سه هزار و 13 مترمربع است که اين فضا در برابر تعداد جمعيت تقریبا نیم میلیونی شهرستان خرم آباد كافي نيست و باید نسبت به گسترش فضاي كتابخانه ها اقدامات موثرتري انجام گيرد.

این در حالیست که پروژه کتابخانه مرکزی خرم آباد خود به تنهایی دارای هشت هزار و 100 مترمربع زیربنا است که تکمیل و بهره برداری از این پروژه می تواند میزان سرانه فضای کتابخانه ای در مرکز استان را به طور چشمگیری افزایش دهد.

 به هر حال به نظر می رسد با توجه به نیاز شهر خرم آباد به احداث این کتابخانه باید هرچه سریعتر زمینه تخصیص اعتبارات مورد نیاز به این پروژه فراهم شود تا بالاخره بعد از گذشت یک دهه خرم آباد شاهد بهره برداری از کتابخانه مرکزی باشد.

کد خبر 2266592

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha