۲۴ فروردین ۱۳۹۳، ۹:۰۶

موسوی:

ایران و روسیه در فضای تحریم همکاری بسیار خوبی داشته اند

ایران و روسیه در فضای تحریم همکاری بسیار خوبی داشته اند

همدان - خبرگزاری مهر: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان گفت: دو کشور ایران و روسیه در فضای تحریم نیز همکاری بسیار خوبی داشته اند ولی نیاز است با رفع موانع روابط اقتصادی و تجاری بهتر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجید موسوی عصر شنبه در نشست مشترک لوان جاگاریان سفیر فوق العاده و تام الاختیار فدراسیون روسیه در ایران با فعالان اقتصادی استان همدان با بیان اینکه امیدواریم حضور سفیر فدراسیون روسیه در همدان موجب افزایش تبادلات تجاری و رفع موانع موجود در مسیر تجارت استان همدان شود، اظهار داشت: توانمندی های بسیاری در بخش های گردشگری، صنعت و معدن، کشاورزی، صنایع دستی، دانشگاهی و مراکز علم و فناوری با استان اسورتلورزک روسیه وجود دارد.

وی با بیان اینکه استان اسورتلوزرک روسیه دارای پتانسیل دانشگاهی با بیش از 120 مرکز تحقیقاتی و بیش از 130 شریک تجاری از سراسر جهان است، ابراز داشت: این استان جمعیتی در حدود چهار میلیون و 315 هزار نفر دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان با بیان اینکه استان اسورتلوزرک روسیه جایگاه سوم کشور روسیه در حجم معالات تجارت خارجی را دارد، عنوان کرد: خواهر خواندگی با شهر یکاترینبورگ مرکز این منطقه با پیگیری سفیر ایران در فدراسیون روسیه در دست اقدام است.

موسوی با بیان اینکه امیدورایم با پیگیری سفیر روسیه این مهم تحقق پیدا کند و استان همدان میزبان فعالان اقتصادی منطقه ذکر شده باشد، بیان کرد: با دعوت مهدی سنایی، سفیر ایران در روسیه در ششم و هفتم مارس 2014 اجلاسی در رابطه با آسیب شناسی همکاری های اقتصادی و تجاری بین ایران و روسیه در محل اتاق بازرگانی و صنعت مسکو و با حضور مقامات اقتصادی مسکو و سفارت جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه به اتقاف هیئت اقتصادی از اتاق بازرگانی همدان در این برنامه حضور پیدا کردیم، ادامه داد: در این اجلاس در زمینه های سرمایه گذاری مشترک در بخش های صنایع و کشاورزی، ایجاد نمایشگاه های اختصاصی در استان همدان و استان های روسیه و چگونگی برگزاری همایش و سیمنارهای استانی و معرفی ظرفیت های طرفین خصوصا در بخش علم و فناوری صحبت شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان خطاب به سفیر روسیه، گفت: پس از جلسات و مذاکرات ژنو دستاوردهای جدید و خوبی با حل تدریجی تحریم ها برای ایران و روسیه به وجود آمده است.

سید مجید موسوی با بیان اینکه اعتماد متقابل بین دو دولت، ملت و بخش های خصوصی ایجاد شده است، عنوان کرد: ظرفیت ها بیشتر از گذشته معرفی شده و دو کشور ایران و روسیه در فضای تحریم نیز همکاری بسیار خوبی داشته اند ولی نیاز است با رفع موانع روابط اقتصادی و تجاری بهتر شود.

وی با بیان اینکه امیدوار هستیم با توجه به صحبت های مهدی سنایی ظرفیت روابط تجاری با روسیه با تعامل و استفاده از تمام امکانات در سال 2015 به بیش از 20 میلیارد برسد، افزود: در شرایط فعلی تجار ایرانی در بخش صادرات و واردات با روسیه با مشکلات بانکی مواجه هستند و در این مرحله باید فضا برای تجار ایرانی در روسیه مهیا شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان با بیان اینکه آقای ولینکوف رئیس شورای تجاری روسیه و ایران صحبت هایی را برای تسهیل امور بانکی مبنی بر اینکه این شورا در برقراری روابط موثر برای حضور تجار بخش های خصوصی در کشور قدم بسیار خوبی را بر خواهند داشت ارائه کرده است، اظهار داشت: مسئله تعرفه های دو جانبه، مسئله حمل و نقل که هزینه بسیاری را برای تجار در بر دارد خصوصا خط ریلی قطع شده در قره باغ به طول 70 کیلومتر، رفع موانع برای ایجاد شهرک های صنعتی، گسترش گردشگری و سرمایه گذاری مشترک در بخش های مختلف و همکاری در حوزه حمل و نقل از مطالبی بود که در این اجلاس در راستای رفع موانع موجود مبادلات تجارتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 2269315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha