۲۶ فروردین ۱۳۹۳، ۱۵:۲۳

دلبری خبر داد:

رایزنی با رئیس مجلس و دولت برای افزایش بودجه قطار شهری قم

رایزنی با رئیس مجلس و دولت برای افزایش بودجه قطار شهری قم

قم - خبرگزاری مهر: شهردار قم با اشاره به رقم پایین بودجه اختصاص یافته به پروژه قطار شهری قم، گفت: در حال رایزنی با رئیس مجلس و دولت برای افزایش بودجه قطار شهری هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد دلبری با بیان این که پروژه مترو قم در بلاتکلیفی به سر می‌برد، اظهار داشت: متاسفانه بودجه و اعتبار لازم برای مترو قم پیش بینی نشده است و همین موضوع باعث گردیده وضعیت این پروژه مبهم باشد.

وی ادامه داد: پروژه مترو به طور کامل متوقف نشده است اما با این وجود روند فعالیت آن  رضایت بخش نیست.

شهردار قم با بیان این که قانون دولت را مکلف کرده است ، بودجه زیر ساخت های حمل و نقلی ریلی را پرداخت کند، افزود: علی رغم اینکه دو پروژه مترو و منوریل را در دست اجرا داریم متاسفانه در بودجه سال 93 برای قطار شهری قم بودجه مناسبی پیش بینی نشده است.

وی خاطر نشان کرد: مجموع رقمی که برای قطار شهری اختصاص یافته است جوابگوی تکمیل منوریل هم نیست چه برسد به اینکه برای مترو نیز اختصاص پیدا کند.

دلبری در بخش دیگری از سخنان خود یاد آور شد: همانطور که قبلا اعلام کردیم شهرداری قم نمی تواند ازمنابع خودش برای تکمیل مترو و منوریل استفاده کند و اگر بودجه دولتی نباشد ما مجبور هستیم پروژه را تعطیل کنیم.

شهردار قم در پایان افزود: به هر حال وظیفه ای که بر عهده ما گذاشته اند را تکلیف برای خود می دانیم و در انجام آن کوتاهی نخواهیم کرد و در حد توان شهرداری ، ما از منابع داخلی بهره برده و کارها را منظم انجام خواهیم داد.

ترويج سبك زندگي فاطمي در نوروز فاطمی افتخاری دیگر برای مدیریت شهری قم

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری قم ترویج سبک زندگی فاطمی در بین زائرین و مجاورین کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س)در نوروز فاطمی را افتخاری برای مدیریت شهری قم دانست و اظهار داشت: با توجه به اينكه امسال رنگ و بوي بهار فاطمي در ايام نوروز در قم پيچيد، مدیریت شهری قم نسبت به فضا سازی شهری متناسب با این ایام اقدام نمود.

علی حاجی رضا با اشاره به مناسب‌سازي و معنوي‌سازي فضاي شهر در ايام عيد نوروز و فاطميه گفت: در بنرهاي تبريك سال جديد تناسبي بين بهار امسال و ايام فاطميه برقرار شد و به همين مناسبت طرح ويژه‌اي به عنوان بهار فاطمي اجرا گردید.

وی با اشاره به تلاش مسئولان مدیریت شهری در آماده سازي فضاي شهر و اقدامات فرهنگی براي تعطيلات نوروز و ايام فاطميه اظهار داشت: با توجه به زائرپذير بودن شهر قم و حضور مسافران و زائران، مسئولان شهری در قسمت‌هاي مختلف تلاش خود را با هدف آماده سازي فضاي شهري متناسب با ايام فاطميه به كار گرفتند تا شهر حال و هواي معنويت به خود بگيرد.

حاجی رضا با اشاره به مصاحبه‌هاي مردمي با شهروندان و زائران و بازديدهاي ميداني از سطح شهر اظهار داشت: این بازدیدها و مصاحبه ها نشان داد رضايت عمومي شهروندان و زائرین از فعاليت‌هاي فرهنگی و مذهبی ستاد بهار فاطمي شهرداري قم حاصل شده است.

وی اضافه كرد: برای تبليغات محيطي با مفاهيم و مضامین فرهنگی و فاطمي در نوروز امسال از کارشناسان حوزوی و فرهنگی استان استمداد طلبیدیم که در نهایت با تلاش مدیریت شهری اقدامات موثری انجام شد و براي ايام فاطميه شاهد فضای خوبی در سطح شهر بودیم و نصب ۱۰۰ بنر منور به احاديث و رواياتي منقول از حضرت زهرا(س) و ائمه اطهار(ع) در خصوص شخصيت و سبك زندگي آن حضرت و همچنين بنرهاي امر به معروف و نهي از منكر و تبليغ استفاده از حجاب برتر از جمله اقدامات فرهنگي شهرداري صورت گرفته در سطح شهر قم است.

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری افزود: ۱۸۳ طرح گرافيكي ويژه اين ايام طراحي شد و همچنين ۱۲ هزار مترمربع تبليغات محيطي ويژه بهار فاطمي چاپ و در ۵ هزار نقطه از شهر نصب شده است.    

وي خاطرنشان كرد: در سطح بوستان‌ها نيز ايستگاه‌هاي فرهنگي ويژه نوروز به همت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری قم فعال شدند و همچنین از خطبا و سخنرانان دعوت گردید در اين ايستگاه‌ها حضور يابند و براي زائران سخنراني كنند ضمن اينكه مراسم مداحي و سوگواري نيز در بوستان‌ها انجام شد.

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداري قم به وجود ۷ نمايشگاه و ۲ ايستگاه فرهنگي، تبليغي و ترويجي در سطح بوستان‌ها و مراكزي كه مسافران و زائران مراجعه نمودند اشاره كرد و گفت: به همت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری قم در غرفه‌هاي اين نمايشگاه‌ها آموزش سبك زندگي، مشاوره‌هاي مذهبي، معرفي شخصيت حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت معصومه(س)، آموزش فرهنگ مهدوي، يادآوري ايثار و شهادت شهداي ۸ سال دفاع مقدس و قم شناسي عرضه شد، در اين مراكز كارشناسان و اساتيد حوزه علمیه نيز حضور داشته و پاسخگوي افراد بودند.

حاجی رضا به بسته‌هاي فرهنگي كه در ايام نوروز در ميان مسافران و زائران توزيع شد اشاره و بيان كرد: اين بسته‌ها شامل نرم افزار «نغمه‌هاي فاطمي»،سي‌دي‌هايي با عنوان گل فاطمي در خصوص زندگي حضرت فاطمه زهرا(س) و فرزندان ايشان و همچنين زندگي حضرت معصومه(س) ويژه كودكان و نوجوانان بوده است.

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداري قم نصب تابلوهاي راهنماي مسافرين، قبله نما، تابلوهاي معرفي امكانات بوستان و ...را  از دیگر اقدامات شهرداري های مناطق براي ايام نوروز ذکر کرد و افزود: برگزاري مسابقات سبك زندگي و ختم قرآن هديه به پيشگاه حضرت فاطمه زهرا(س) در بوستان‌ها و پارك‌ها نيز از ديگر برنامه‌هايي بود كه در ايام تعطيلات براي مسافران و زائران برگزار شد.

حاجی رضا با اشاره به برگزاري نمايشگاه‌ها و ايستگاه‌هاي فرهنگي در سطح شهر به ويژه بوستان‌هاي محل اقامت زائران گفت: نمايشگاهي در بوستان فدك در ابتداي ورودي شهر برپا شد كه داراي غرفه‌هاي مشاوره مذهبي، مباحث آموزشي و فرهنگي، شخصيت‌شناسي حضرت فاطمه(س)، آموزش مباحث ديني و سبك زندگي بود.

وي عنوان داشت: در بوستان شهيد بنيادي علاوه بر غرفه‌هاي آموزشي و مذهبي مجموعه‌اي با عنوان مجموعه خانواده محور آموزش سبك زندگي براي كودكان و نوجوانان برگزار شد و تا پايان تعطيلات پذيراي زائران بود.

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداري قم يادآور شد: نمايشگاه ديگري با محوريت موضوع ايثار و شهادت و آموزش فرهنگ مهدوي در ميدان انتظار واقع در ورودي مسجد جمكران راه‌اندازي گردید.

وي خاطرنشان كرد: در بوستان امام رضا(ع) و چندين بوستان ديگر سطح شهر ايستگاه‌هاي ثابت و سيار براي آموزش فرهنگ شهروندي و به ويژه آموزش سبك زندگي فاطمي راه‌اندازي كرديم تا افراد با شخصيت حضرت آشنا شوند.

مديركل روابط عمومي و بين‌الملل شهرداري قم با بيان اينكه مدیریت شهری سعی نمود در ورودي‌هاي شهر قم حال و هواي فاطمي ايجاد نماید تا زائران حرم كريمه اهل بيت(ع) آن را به خوبي مشاهده كنند، گفت: برپايي ايستگاه‌هاي فرهنگي و صلواتي در ايام فاطميه در دستور كار قرار گرفت و مجوز لازم براي هيئت‌هاي مذهبي در اين زمينه صادر شده است.

وي ادامه داد: مكان‌هاي مجاز براي برپايي ايستگاه‌هاي صلواتي هم مشخص شده و در اختيار متقاضيان قرار گرفت.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: المان‌هاي فاطمي و نوروزي در اين ايام به همت سازمان زیباسازی شهرداری قم و مناطق هشتگانه با تلفيق زيبايي در سطح معابر شهر نصب گردید و برنامه‌ريزي مناسبي در سازمان زيباسازي و مناطق هشت‌گانه در اين خصوص صورت گرفت.

حاجی رضا افزود: علاوه بر برپايي نمايشگاه هاي بهار فاطمي، تورهاي قم گردي رایگان در سال جديد با هدف بازديد از اماكن ديني و مذهبی شهر قم از محل اسكان مسافران و كمپ‌هاي زائر تا اماكن زيارتي، تاريخي و جاذبه‌هاي طبيعي شهر راه اندازي شد كه موجب آشنايي هر چه بيشتر مردم و زائرین با تاريخ و فرهنگ شهر قم شد.    

 وی افزود: در آستانه سال جديد طراحي و ساخت بيش از ۳۰ عدد المان شهري ثابت و غير ثابت و مناسبتي، نور پردازي و بهبود نما وجلوه هاي بصري شهر در شب ،توزيع بيش از ۵۰تن رنگ كنتيكس ديواري در مناطق ۸گانه و اجراي بيش از ۸ هزار متر مربع رنگ آميزي و نقاشي ديواري در سطح شهر به ويژه خيابان هاي منتهي به حرم و بوستان هايي كه در مسير زائرين گرامي واقع گرديده بود انجام شد و با استقبال و بازخورد بسيار مثبتي از سوي شهروندان و زائران شهر روبرو شد.

کد خبر 2271523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha