۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۴۹

با حضور مسئولان/

سومین دانشگاه غیرانتفاعی استان بوشهر در برازجان افتتاح شد

سومین دانشگاه غیرانتفاعی استان بوشهر در برازجان افتتاح شد

بوشهر - خبرگزاری مهر: در آئینی با حضور مسئولان، موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی رهجویان دانش برازجان به عنوان سومین دانشگاه غیرانتفاعی استان بوشهر در برازجان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار شهرستان دشتستان صبح جمعه در این آئین اظهار داشت: توسعه مراکز اموزش عالی در پیشرفت و توسعه هر منطقه نقش بسیار مهمی دارد و تلاش داریم تا از همه ظرفیت‌ها برای توسعه مراکز علمی در شهرستان دشتستان استفاده کنیم.

ارسلان زارع به نقش بسیار مهم مراکز اموزشی در ارتقای سطح علمی نیروهای کاری اشاره کرد و افزود: برای داشتن نیروی انسانی کارآمد و توانمند باید این مراکز را به خوبی تقویت کنیم و با گسترش این مراکز شاهد بهبود وضعیت نیروهای کاری خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ارتقای سطح دانش، فن و تکنولوژی نیازمند ایجاد مراکز اموزشی است، تصریح کرد: گسترش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نقش بسیار مهمی در توسعه متوازن و پایدار خواهد داشت.

فرماندار شهرستان دشتستان با اشاره به برنامه‌ریزی دولت برای برون‌سپاری خدمات و همچنین کوچک‌کردن دولت و افزایش نقش نظارتی و راهبردی دولت، تاکید کرد: بخش خصوصی در همه عرصه‌ها از جمله آموزش عالی نقشی بسیار مهم و تاثیرگذار دارد.

وی بر لزوم بهبود وضعیت ارتباط بین دانشگاه و صنعت تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: هر چند در سال‌های اخیر شاهد توسعه دانشگاه‌ها در نقاط مختلف کشور بوده‌ایم ولی لازم است که شاهد ارتقای هر چه بیشتر مراکز آموزش عالی باشیم.

رئیس دانشگاه رهجویان دانش برازجان نیز در این آئین اظهار داشت: برنامه‌ریزی بسیار خوبی برای اراده خدمات مناسب در این دانشگاه صورت گرفته است و باید تلاش کنیم تا دانشجویان بهترین اموزش‌های را در این دانشگاه ببینند و برای حضور در بخش اشتغال اماده باشند.

محمد قلعه گلابی به راه اندازی رشته‌های متناسب با نیاز جامعه در این مرکز آموزشی اشاره کرد و افزود: سه رشته کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی ارتباطات، کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی نرم افزارو کاردان فنی عمران (کارهای عمومی ساختمان ) در این مرکز دانشجو می‌پذیرند.

علیرضا فیوض عضو هیات رئیسه دانشگاه نیز با بیان اینکه دانشگاه رهجویان دانش برازجان سومین مرکز آموزش عالی غیرانتفاعی – غیردولتی در استان بوشهر است، بیان داشت: این دانشگاه وابسته به وزارت علوم است و در این دانشگاه همه مقررات بر اساس ضوابط و مقررات وزارت علوم اجرا می‌شود.

کد خبر 2277878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha