۹ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۳۵

کارگردان «جن گیر» و رهبر سابق لهستان مهمانان ویژه کارلووی واری 

کارگردان «جن گیر» و رهبر سابق لهستان مهمانان ویژه کارلووی واری 

جشنواره سینمایی کارلووی واری از ویلیام فریدکین کارگردان فیلم «جن‌گیر» تجلیل می‌کند و میزبان لخ والسا رییس جمهوری پیشین لهستان و برنده جایزه صلح نوبل خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترنشنال اسکرین، جشنواره سینمایی کارلووی واری همچنین میزبان لخ والسا رهبر سابق مردم لهستان خواهد بود که برای معرفی فیلمی از آندره وایدا درباره زندگی این چهره سیاسی در جشنواره حضور خواهد داشت.

جشنواره بین المللی فیم کارلووی واری که از 4 تا 12 ژوییه (13 تا 21 تیر) برگزار می‌شود، ویلیام فریدکین کارگردان سینمای آمریکا و زنک سوراک فیلمساز چک را ارج می نهد.

این جشنواره که در جمهوری چک برگزار می‌شود، امسال میربان لخ والسا رییس جمهوری پیشین لهستان و برنده جایزه صلح نوبل خواهد بود که برای معرفی فیلم «برشی از والسا: مرد امید» ساخته آندری وایدا در سال 2013، راهی این جشنواره می‌شود.

فریدکین کارگردان «جن گیر» «ارتباط فرانسوی» و فیلم «جوی قاتل» گوی بلورین این جشنواره را برای مشارکت ویژه در سینمای جهان دریافت می‌کند و علاوه بر آن نسخه ای از فیلم اکشن-ماجراجویی سا ل1977 او یعنی «ساحره» در این جشنواره به نمایش درمی‌آید.

کمپانی انینوموس کانتکت تهیه کننده آمریکایی نیز مهمان ویژه این جشنواره است و شماری از فیلم های خود از جمله «استخوان زمستان» را در این جشنواره به نمایش درمی‌آورد.

ریچارد لینکلیتر، استیون سودربرگ و نیکلاس ویندینگ رفن از کارگردانان مطرح جهانی و بازیگرانی چون اما استون، ادریس آلبا و رایان گاسلینگ از چهره‌های هالیوودی حاضر در این جشنواره خواهند بود.

زدنک سوراک نویسنده-کارگردان چک که از چهره‌هایی است که در این جشنواره در مرکز توجه قرار دارد، جایزه ریاست جشنواره را به عنوان چهره فوق‌العاده در سینمای چک دریافت خواهد کرد.  

سوراک به عنوان فیلمنامه‌نویس نیز بسیار مطرح است و با عناوینی چون «دهکده کوچک محبوب من»، «دبیرستان» و «کولیا» نامزد اسکار شده و سال 1997 با این فیلم آخر برنده جایزه اسکار فیلم خارجی شد. 

کد خبر 2280989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha