۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۵۶

نظرنژاد عنوان کرد:

463 دانش آموز رودانی از تحصیل بازمانده اند

463 دانش آموز رودانی از تحصیل بازمانده اند

رودان - خبرگزاری مهر: فرماندار رودان آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل را 463 نفر اعلام کرد.

غلامرضا نظر نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت بی سوادان شهرستان رودان گفت: در دنیای پیشرفته کنونی و عصر ارتباطات دیگر نباید شاهد عدم تحصیل برخی کودکان در جامعه باشیم.

وی با اشاره به اهمیت وضرورت سوادآموزی دراسلام اظهارداشت: تمام مسئولان دستگاههای اجرایی شهرستان باید دوشا دوش دستگاه تعلیم تربیت در زمینه پیگیری وضعیت بازماندگان از تحصیل حرکت کنند. نباید تمام نگاهها به آموزش وپرورش دوخته شود چون آموزش وپرورش به تنهایی قادر به برطرف کردن همه موانع و مشکلات موجود در ادامه تحصیل این افراد را ندارد.

نظرنژاد با اشاره به اعلام 463 دانش آموز بازمانده از تحصیل در شهرستان رودان تصریح کرد: طبق پیگیری های انجام شده توسط آموزش و پرورش رودان، 68 نفر از این آمار فوت شده اند و تعداد 46 نفر نیز مربوط به آموزش و پرورش رودخانه هستند.

وی به جذب تعداد 25 نفر از این آمار توسط نهضت سوادآموزی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: 70 نفر دیگر نیز به شهرستانها و استانهای همجوار مهاجرت کردند که در حال حاظر در منطقه نیستند و 81 نفر نیز به علت معلولیت های جسمی و ذهنی و بیماری های صعب العلاج قادر به تحصیل در مدارس عادی نیستند و تعداد 132 نفر نیز وضعیت نامعلومی دارند که تا کنون شناخته نشده اند.

فرماندار رودان یادآور شد: فرهنگ اهمیت علم اموزی درخانواده ها نیز نهادینه بشود تا در تحصیل فرزندان خود بیش از پیش اهتمام داشته باشند تا به هر بهانه و مسئله ای، از تحصیل فرزندان خود جلوگیری نکنند. وی کمیته امداد و بهزیستی را در ترغیب برخی از این خانواده ها برای تحصیل خانواده ها مهم تلقی کرد.

به گزارش مهر، بخش جغین و روستای سرجوئیه دو منطقه ای است که بیشترین آمار بازمانده از تحصیل را دارد. طبق بررسی های اولیه فقر خانواده ها و اشتغال به کار کودکان از مهمترین عوامل دوری از تحصیل کودکان در دو بخش جغین و روستای سرجوئیه می توان برشمرد.

 

 

کد خبر 2282765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha