۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۲۶

یارمحمدی:

نجات بناهای تاریخی بروجرد با امکانات محدود امکان پذیر نیست

نجات بناهای تاریخی بروجرد با امکانات محدود امکان پذیر نیست

بروجرد - خبرگزاری مهر: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: نجات بناهای و آثار تاریخی از خطر نابودی با امکانات محدود امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت اله یارمحمدی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در رابطه با خطر نابودی بسیاری از آثار تاریخی بروجرد اظهار داشت: امروز بسیاری از آثار و بافتهای تاریخی بروجرد در معرض نابودی قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه هنوز نظام محله ای در بافت بروجرد مشاهده می شود، افزود: با توجه به امکانات محدود برای نیازهای نامحدود این آثار، نجات عناصر تاریخی بروجرد از تهدید نابودی امکان پذیر نیست.

یارمحمدی ادامه داد: مجبوریم با توجه به امکانات محدود در مرحله اول به مرمت عناصری بپردازیم که در خطر نابودی بیشتری قرار دارند.

وی با بیان اینکه فعالان میراث فرهنگی اولین مدافعین بافتهای تاریخی هستند، افزود: در حال حاضر با کمبود اعتبار مواجه هستیم اما باید با توجه به وضعیت استثنایی برخی آثار تاریخی در بروجرد امیدواریم بتوانیم با تلاش مضاعف آنها را از خطر نابودی نجات بدهیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد تصریح کرد: مدرسه حجتیه، خانه مغیث الاسلام، خانه بزرگ مهری، خانه مستجاب الدعوه و خانه روناسی از جمله آثار تاریخی در بروجرد هستند که وضعیت نامناسبی دارند.

کد خبر 2294373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha