۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۳۴

جلسه ستاد عالی مسابقات قرآن با حضور اساتید و مسئولان قرآنی کشور برگزار شد

جلسه ستاد عالی مسابقات قرآن با حضور اساتید و مسئولان قرآنی کشور برگزار شد

جلسه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم در آستانه برگزاری سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، با حضور اساتید و مسئولان قرآنی کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این نشست مسئولان کمیته های چهارگانه فنی و علمی، نظارت و ارزیابی، تبلیغات و اطلاع رسانی و طرح و برنامه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم به ارائه گزارشی از فعالیت های تخصصی کمیته متبوع خویش پرداختند و سپس اعضاء ستاد نقطه نظرات خود را پیرامون ارتقاء سطح کمی و کیفی مسابقات قرآن اعم از مسابقات استانی، سراسری و بین المللی و نیز فرهنگ سازی قرآن در جامعه ارائه کردند.

بنابر این گزارش، تشکیل مجمع مشورتی برگزاری مسابقات، تهیه سند چشم انداز و سند راهبردی مسابقات، فضاسازی رسانه ای کشور با جهت گیری موضوعات قرآنی، توجه به موفقیت ها و دستاوردهای مسابقات از جمله پیشنهادهایی بود که مورد تاکید رئیس و اعضاء جلسه قرار گرفت.

ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم، متشکل از نمایندگانی از نهادهای مختلف از جمله مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان دارالقرآن، وزارت امور خارجه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت آموزش و پرورش، مجلس شورای اسلامی، نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها، صداوسیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شورای عالی قرآن، اتحادیه تشکل های قرآنی، کانون قرآن و عترت بسیج و چند تن از کارشناسان قرآنی است.

ریاست ستاد عالی مسابقات برعهده نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف است که قائم مقام وی در این ستاد معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد و دبیر آن رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه است.
 

کد خبر 2295255

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha