۳ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۰۱

«حیات خانه ما» بزرگسالان را با دغدغه‌های محیط‌زیست آشنا می‌کند

«حیات خانه ما» بزرگسالان را با دغدغه‌های محیط‌زیست آشنا می‌کند

مدیر گروه مستند شبکه دو اعلام کرد مستند «حیات خانه ما» که پیش از این مخاطب نوجوان را مدنظر داشت، با تدوین جدید مخاطب بزرگسال را هم پوشش می‌دهد.

سعید اشناب مدیر گروه مستند شبکه دو با اعلام این خبر به خبرنگار مهر تأکید کرد: «حیات خانه ما» نام مستندی وزین است که نوجوانان را با بحث‌های محیط زیستی، تهدیدها، گونه‌های گیاهی و جانوری و اقلیم‌های مختلف کشور، زمین شناسی، غارها، دریا و سایر موارد آشنا می‌کند.

وی افزود: این مستند که به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدمانی میرصادقی در 27 قسمت تولید و از آنتن شبکه دو پخش شد، به واسطه کار تحقیقی خوب و بار آموزشی‌اش برای مخاطب بزرگسال هم کارکرد خواهد داشت، بنابراین معاونت سیما از ما خواسته که با تمرکز بر مخاطب بزرگسال آن را دوباره تدوین کنیم و روی آنتن بفرستیم.

اشناب یادآور شد: این کار با توجه به حجم راش بسیار بالایی که دارد، مستعد تدوین مجدد است و امیدواریم ورژن جدید این اثر به زودی به تهیه کنندگی و کارگردانی میرصادقی برای مخاطب بزرگسال به تلویزیون برگردد تا همه گروه‌های سنی بتوانند از این مجموعه فکری غنی بهره مند شوند.

مدیر گروه مستند شبکه دو تصریح کرد: به اعتقاد من کاری هم که تا امروز از تلویزیون پخش شده مناسب بزرگسالان بود، منتهی به واسطه حضور راوی نوجوان، این گروه سنی با آن ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند، انگار که نماینده‌شان را در صحنه می‌بینند و با آن همذات پنداری می‌کنند.

وی تأکید کرد: «حیات خانه ما» تنها برنامه سیما است که به طور مستقیم به موضوع محیط زیست پرداخته و من معتقدم تا امروز تلویزیون کاری با این کیفیت در حوزه محیط زیست و در این سطح برای نوجوانان تولید نکرده است.

اشناب درباره ایده ساخت این مجموعه 27 قسمتی توضیح داد: ایده این اثر دو سال پیش، در زمان مدیریت فرقانی پور مطرح شد. مدیر پیشین گروه مستند شبکه از فعالان محیط زیست بود و بعد از بازنشستگی هم اوقات خود را صرف امور مربوط به محیط زیست می کند. خوشبختانه میرصادقی از بهترین فیلمسازان کشور، کارآشنا و دلسوز محیط زیست این اثر را برای گروه سنی نوجوان تولید و کارگردانی کرد.

مدیر گروه مستند شبکه دو در پایان گفت: این مستند متفاوت نوروز 93 از شبکه دو روی آنتن رفت و خوشبختانه به دلیل استفاده از مناظر بدیع و برخورداری از محتوای غنی با استقبال هم مواجه شد. سازمان محیط زیست نیز به تازگی از عوامل این مستند تلویزیونی تقدیر کرد و در مراسمی که برای تقدیر از  برنامه‌سازان فعال در عرصه محیط زیست در سالن همایش‌های این سازمان برگزار شد، معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست از تهیه کننده و کارگردان مجموعه «حیات خانه ما» برای ساخت اثری محیط زیستی برای مخاطب نوجوان، رامبد جوان راوی، سعیده اخکان نویسنده و امیر پاکدل بازیگر این مستند قدردانی کرد.

«حیات خانه ما» به موضوعات مختلف محیط زیستی مثل گونه‌های در حال انقراض، تالاب‌ها و... پرداخته و می‌کوشد با ایجاد دغدغه دغدغه محیط زیستی در مخاطب خود، گامی در جهت محافظت از داشته‌های ارزشمند ایران بزرگ بردارد.

کد خبر 2297490

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha