۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۰۸

دین پرست خبر داد:

مرگ و میر ناشی از اعتیاد در کشور کاهش یافت

مرگ و میر ناشی از اعتیاد در کشور کاهش یافت

قزوین- خبرگزاری مهر: معاون كاهش تقاضاي ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور، از کاهش 3.3 درصدی مرگ و میرهای ناشی از اعتیاد در سال گذشته نسبت به سال 91 در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان قزوین ظهر شنبه با حضور بابک دین پرست معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، مرتضی روزبه استاندار و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

بابک دین پرست معاون كاهش تقاضاي ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور در اين جلسه اظهارداشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر  به دنبال كاهش جرائم خرد و آسيب هاي اجتماعي ناشي از اعتياد است تا در سايه آن  فضاي رواني و نشاط در شهرها تامين شده  و احساس امنيت عمومي در شهروندان افزايش يايد.

وي افزود: با اجراي طرح جمع آوري معتادين متجاهر به دنبال پاک شدن شهرها از چهره اعتياد هستيم اما قرار نيست با اجراي اين طرح معجزه اي اتفاق بيفتد، بايد به گونه اي برنامه ريزي و عمل كنيم كه مراقبت و نظارت بر رفتار معتادان بازپروري شده پس از خروج از كمپ ها ادامه و افزايش پيدا كند.

دين پرست يادآورشد: تعداد مرگ و ميرهاي ناشي از اعتياد درسطح كشور كاهش يافته به گونه اي كه در قزوين تعداد مرگ و ميرهاي ناشي از اعتياد از 71 نفر در سال 91 به 44 نفر در سال 92  كاهش يافته است كه كاهش 62 درصدي را نشان مي دهد.

معتادان كارتن خواب در قزوین جمع آوری می شوند

مرتضی روزبه استاندار قزوین در این نشست با تاکید بر بر اجراي مستمر و بدون وقفه طرح جمع آوري معتادين متجاهر و كارتن خواب در سطح استان اظهارداشت: اجراي طرح جمع آوري معتادان متجاهر آثار رواني و اجتماعي مثبتي را در جامعه دارد كه علاوه بر پاكسازي و زيباسازي شهر مي تواند امنيت رواني خانواده ها و شهروندان را تامين كند.

وي افزود: در اجراي اين طرح بايد بين دستگاههاي مسئول و مرتبط هماهنگي و همكاري لازم وجود داشته باشد تا نتايج بهتر و بيشتري را به دنبال داشته باشد.

استاندار با تاكيد بر اجراي طرح جمع آوري معتادين متجاهر به صورت مستمر و در طول سال بیان كرد: امسال با جمع آوري معتادان كارتن خواب در ايام تعطيلات نوروز شاهد كاهش چشمگير جرائم در سطح استان بوديم و اين آمار علامت عزم و توان مديران در كنترل و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي است.

استاندار بر فعال شدن فرمانداران براي مقابله و پيشگيري با معضل اعتياد و معتادين در شهرستان ها تاكيد كرد و در پايان  تامين اعتبارات و منابع مالي مورد نياز براي اجراي طرح جمع آوري معتادين متجاهررا امري ضروري اجتناب ناپذير دانست.
 

کد خبر 2306223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha