۲۴ خرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۴۱

صفی پور:

هنرستان میرک تبریز مهر امسال به صورت رسمی بازگشایی می شود

هنرستان میرک تبریز مهر امسال به صورت رسمی بازگشایی می شود

تبریز- خبرگزاری مهر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از بازگشایی رسمی هنرستان میرک تبریز در اول مهر ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر صفی پور ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه احیاء هنرستان میرک مهم ترین خواسته مردم و هنرجویان است، اظهار داشت: احیاء هنرستان میرک جزو اولویت های اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

وی افزود: با توجه به اینکه در روز معارفه بنده عده ای از جوانان با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار احیای هنرستان میرک بودند پس از انجام پیگیری های مستمر در این زمینه اقدام به احیای این هنرستان کردیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این که هنرجویان و مردم خواستار احیاء این هنرستان بودند، مطلب اظهار داشت: با توجه به تعطیلی هنرستان میرک مردم و هنرجویان کلانشهر تبریز خواستار احیای این هنرستان بودند.

صفی پور اضافه کرد: هنرجویان هنرستان میرک در زمینه های هنری در کشور افتخارات زیادی به دست آورده اند که احیای این هنرستان می تواند باعث شکوفایی مجدد هنرجویان جوان استان شود.

وی خاطرنشان کرد: تعطیلی مراکز هنری در شهرها عواقب زیادی از جمله افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه را به دنبال دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه نشان دهنده این است که مسوولان و متولیان امر نتوانسته اند در جامعه هنرمند تربیت کنند.

صفی پور ابراز داشت: با توجه به اینکه کلانشهر تبریز دارای پیشینه فرهنگی است با احیای هنرستان هایی از جمله میرک می توان شاهد حضور مداوم این شهر در صحنه های هنری کشور بود.

وی با اشاره به اقدامات اساسی صورت گرفته در هنرستان میرک تبریز گفت: در این هنرستان حدود سه ماه است که فعالیت های اساسی در خصوص افتتاح و احیای آن انجام می شود.

صفی پور همچنین در ادامه افزود: حضور جوانان هنرجو در  هنرستان هایی همچون میرک به پیشرفت کلانشهر تبریز کمک زیادی خواهد کرد.

شایان ذکر است هنرستان میرک تبریز در زمان مدیرکل سابق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تعطیل شده بود که از مهر ماه امسال به صورت رسمی بازگشایی می شود تا پذیرای هنرجویان در رشته های نقاشی، گرافیک، نمایش سینما و پیش دانشگاهی هنر باشد.  

کد خبر 2311126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha