۳۰ شهریور ۱۳۸۴، ۱۲:۳۶

احمدي نژاد در پيامي به كنفرانس بين المللي همبستگي امت اسلامي:

جهان اسلام بيش از پيش نياز به وحدت و همبستگي دارد

جهان اسلام بيش از پيش نياز به وحدت و همبستگي دارد

رئيس جمهور اسلامي ايران در پيامي به حاضران كنفرانس بين المللي همبستگي امت اسلامي در باكو اعلام كرد: جهان اسلام در زمان حاضر بيش از پيش نياز به وحدت و همبستگي دارد.

به گزارش خبرگزاري "مهر"، در افتتاحيه اين نشست، پيام هاي جداگانه محمود احمدي نژاد رييس جمهوري اسلامي ايران و الهام علي اف همتاي آذري وي به مناسبت برگزاري اين كنفرانس بين المللي براي حاضران قرائت شد.

رييس جمهوري اسلامي ايران در پيام خود كه توسط افشار سليماني سفير ايران در باكو قرائت شد، برگزاري كنفرانس مزبور در باكو را رويدادي مهم و فرصتي مناسب براي بررسي مسائل مربوط به برقراري وحدت امت اسلامي توسط صاحب نظران جمهوري اسلامي ايران، جمهوري آذربايجان و كشورهاي آسياي مذكور و منطقه قفقاز خواند.

جمهوري اسلامي ايران با اتكا به كتاب و سنت و بر مبناي قانون اساسي، تلاش در راه وحدت امت اسلامي را هدف استراتژيك خود مي داند

احمدي نژاد

احمدي نژاد در اين پيام با اشاره به اين كه جمهوري اسلامي ايران تلاش در زمينه برقراري وحدت امت اسلامي را هدف استراتژيك خود مي داند، ابراز اميدواري كرد كه تلاش هاي حاضران در كنفرانس مذكور گامي به سوي وحدت ميان مسلمانان باشد.

رييس جمهوري در ادامه اين پيام افزود: دنياي اسلام كه در زمان حاضر با فقر، مشكلات اقتصادي، علمي، بي عدالتي، روند جهاني سازي و دخالت بيگانگان در سرنوشت ملت ها روبرو است، براي ايجاد امت نمونه و متعادل و نوسازي زندگي و حيات خود بيش از پيش به وحدت و يكپارچگي نيازمند است.

رييس جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران با اتكا به كتاب و سنت و بر مبناي قانون اساسي، تلاش در راه وحدت امت اسلامي را هدف استراتژيك خود مي داند و در اين رابطه به فرمان حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، به منظور ايجاد نزديكي و وحدت واقعي در تفكر مسلمانان، مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي تشكيل شده است.

در اين مراسم، آيت الله تسخيري طي سخناني، با اشاره به تقارن اين كنفرانس با ولادت امام زمان حضرت قائم (عج) گفت : در زمان حاضر، همه مسلمانان جهان وظيفه اي سنگين در زمينه برقراري وحدت و يكپارچگي امت اسلامي برعهده دارند.

دبير كل مجمع افزود: امت اسلامي امروز مورد تهاجم عظيم قرار گرفته و دشمنان اسلام سعي دارند با توسل به روشهاي مختلف و با ايجاد اختلافات سياسي، اقتصادي و اخلاقي باعث عقب ماندگي آن شوند.

در زمان حاضر، همه مسلمانان جهان وظيفه اي سنگين در زمينه برقراري وحدت و يكپارچگي امت اسلامي برعهده دارند

 آيت الله تسخيري

وي با تاكيد بر اين كه امت اسلامي بايد در قله تمدن و ارزشهاي خود قرار گيرد، گفت: در شرايط انواع هجمه ها و توطئه هاي دشمنان و بيگانگان، بايد اقدامات لازم براي تقريب 95 درصد مذاهب اسلامي و افزايش مشتركات بين آنها انجام و تقويت شود.

ايشان، توسعه مشتركات و برقراري روابط نزديك ميان مذاهب مختلف اسلامي را از اهداف اصلي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي دانست و افزود: امام خميني (ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران طي سالهاي مديد عمر خود درباره تحقق ايده وحدت اسلامي تاكيد و تلاش كرد.

حجت الاسلام و المسلمين محمدي عراقي رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي ايران نيز در اين كنفرانس با تاكيد بر اين كه مذاهب اسلامي در مقابل اختلافات ناچيز، از ملاك وحدت و مشتركات زيادي برخوردار هستند، گفت: خداي واحد، دين واحد و قبله واحد ايجاب مي كند كه مسلمانان هرچه بيشتر به يكديگر نزديك باشند.

خداي واحد، دين واحد و قبله واحد ايجاب مي كند كه مسلمانان هرچه بيشتر به يكديگر نزديك باشند

محمدي عراقي

وي در ادامه افزود: جهان اسلام، امروز با چالشها و مشكلات فراواني روبرو است و برخي محافل و رسانه هاي غربي موج تهاجم عليه اسلام و مسلمانان را راه انداخته و آن را در زمينه هاي مختلف از جمله ترور متهم مي كنند.

الله شكور پاشازاده رييس اداره روحانيت مسلمانان قفقاز نيز از تلاش رايزني فرهنگي سفارت كشورمان و همراهي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي براي برگزاري اين كنفرانس بين المللي در باكو قدرداني كرد و تلاش در زمينه برقراري وحدت امت اسلامي را وظيفه شرعي همه مسلمانان دانست.

وي با تاكيد بر اين كه مسلمانان در نقاط مختلف جهان با مشكلات زيادي روبرو هستند و نبايد اقدامات تروريستي در برخي كشورهاي اسلامي و سرزمين هاي مسلمان نشين از جمله در داغستان و چچن ناديده گرفته شود، از حمايت ها و موضع جمهوري اسلامي ايران در زمينه حل مناقشه قره باغ قدرداني كرد.

همايش بين المللي همبستگي امت اسلامي روز سه شنبه (29 شهريور ماه) با حضور هياتي از ايران به سرپرستي آيت الله تسخيري دبير كل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي و با حضور رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات ايران، در باكو آغاز به كار كرد.

در اين همايش دو روزه كه از سوي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي با همكاري رايزني فرهنگي سفارت ايران و اداره روحانيت مسلمانان قفقاز تشكيل شده، نمايندگان محافل فرهنگي و ديني اين كشور، جمهوري هاي مسلمان نشين روسيه، گرجستان، كشورهاي آسياي مركزي و همچنين سفيران دولت هاي اسلامي از جمله سفير ايران در باكو شركت دارند.

همبستگي امت اسلامي، برقراري روابط نزديك ميان مسلمانان جهان، جوانب تقريب مذاهب اسلامي، عدالت اجتماعي در اسلام، محكوم شدن اقدامات تروريستي توسط اسلام، يكپارچگي بشريت و وحدت اسلام و ديدگاه هاي حضرت علي (ع) درباره وحدت اسلامي از جمله موضوعات مباحث و مذاكرات اين همايش بين المللي است.

خاطرنشان مي شود، اين همايش امروز چهارشنبه 30 شهريور ماه در باكو به كار خود پايان مي دهد.

کد خبر 231990

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha