۲۲ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۲۷

خادم در گفتگو با مهر:

هیات مدیره پرسپولیس مشکلی با هم ندارند/ حسابرسی از این هفته آغاز می‌شود

هیات مدیره پرسپولیس مشکلی با هم ندارند/ حسابرسی از این هفته آغاز می‌شود

نماینده تام الاختیار وزیر ورزش و جوانان در واگذاری سرخابی‌ها در مورد احتمال جدایی یکی دو نفر دیگر از اعضای هیات مدیره پرسپولیس و شبهات ایجاد شده در این زمینه مبنی بر وجود اختلافات داخلی میان آنها که منجر به رفتنشان می‌شود و موضع وزارت ورزش توضیح داد. وی همچنین اعلام کرد که این هفته انجام نامه‌نگاری‌های لازم برای معرفی حسابرس سرخابی‌ها آغاز می‌شود.

امیررضا خادم در گفتگو با خبرنگار مهر به این پرسش که "بالاخره در مورد هیات مدیره پرسپولیس و اینکه جایگزینی برای حمید استیلی انتخاب شود یا تعداد اعضا کاهش پیدا کند، تصمیم نهایی چیست"؟ گفت: دوشنبه این هفته هیات مدیره پرسپولیس جلسه‌ای خواهد داشت. باید ببینیم در این نشست و در مورد این موضوع چه جمع بندی حاصل می‌شود. بر اساس این جمع‌بندی اگر لازم باشد یک نفر به جمع هشت نفره فعلی اضافه خواهد شد یا اینکه تعداد اعضا را به هفت نفر کاهش می‌دهیم.

وی تصریح کرد: آنچه مسلم است اینکه با شرایط فعلی هم در روند کاری باشگاه هیچ مشکل خاصی ایجاد نشده است. تفاهم و صمیمت خوبی میان اعضای هیات مدیره وجود دارد و تا به حال هم همه تصمیمات به صورت اجماع گرفته شده است.

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان در مورد اینکه "تاکید این وزارتخانه روی کدام راه است؛ کاهش اعضا یا انتخاب جایگزین؟" خاطرنشان کرد: روی هیچ یک از این دو راه تاکیدی نداریم چون همان طور که گفتم مسئله خاصی در هیات مدیره پرسپولیس وجود ندارد که نسبت به آن حساسیت داشته باشیم. نه کمبودی احساس می‌شود و نه مشکلی؛ به همین دلیل در این مورد نه در باشگاه و نه در وزارتخانه حساسیتی وجود ندارد. منتظر برگزاری جلسه هیات مدیره خواهیم بود تا بر اساس جمع بندی به دست آمده تصمیم لازم را اتخاذ کنیم.

"شما تاکید می‌کنید که مشکلی در هیات مدیره پرسپولیس وجود ندارد. این در حالی است که بعد از جدا شدن حمید استیلی، صحبت‌هایی مطرح شده  مبنی بر رفتن دکتر زادمهر و اینکه بنا به اعلام باشگاه راه آهن وی عضو هیات مدیره این باشگاه شده است. حتی گفته می‌شود آقای سیاسی هم از هیات مدیره پرسپولیس جدا می‌شود. این جدایی‌ها شبهاتی را در مورد اصل رفاقت و صمیمت در میان اعضای هیات مدیره پرسپولیس ایجاد کرده است؟"

خادم در پاسخ به این پرسش مهر گفت: بالاخره یکی از جذابیت‌های دو باشگاه پرسپولیس و استقلال حاشیه‌ها و مطالب درست و غلطی است که پیرامون آنها وجود دارد و مطرح می‌شود. نه ما می‌خواهیم جلوی اینگونه اظهارنظرها و حاشیه‌ها را بگیریم و نه اصلا ضرورتی به محدود  کردن اظهارنظرها وجود دارد.

وی ادامه داد: تا آنجا که من در جریان هستم، هیچ مشکلی میان اعضای هیات مدیره نیست و همه فعال هستند اگر هم در میان آنها اظهارنظرهای مختلفی وجود دارد، طبیعی است. به هر حال کسانیکه در قالب اعضای هیات مدیره دور یک میز می‌نشینند، ممکن است اختلاف نظرهایی داشته باشند و اگر اصلا غیر از این بود، این همه آدم دور هم نمی‌نشستند. در کل هیچ زمینه و شرایطی که به خاطر آن عضوی از هیات مدیره تصمیم به جدایی بگیرد، نیست. اما به هر حال در این مورد شائبه‎‌ها و صحبت‌هایی به خصوص در رسانه‌ها مطرح می‌شود اما من قصد محدود کردن ندارم.

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان در مورد اینکه "این وزارتخانه زمان زیادی را صرف انجام بررسی برای معرفی اعضای هیات مدیره پرسپولیس کرد. با در نظر گرفتن این مسئله امکان دارد در صورت تصمیم جدی یکی دیگر از اعضا برای جدایی، بخواهید مانع آن بشوید؟" تصریح کرد: چه بگویم؛ در مورد چیزی که وجود ندارد من چه پاسخی باید بدهم. درست مانند اینکه شما بخواهید از محل کارتان بروید و کسی مانع شما بشود. جوابی در این مورد ندارم که بخواهم بدهم!

نماینده تام الاختیار وزیر ورزش و جوانان در واگذاری سرخابی‌ها در ادامه گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت این دو تیم بعد از اینکه در اختیار وزارت امور اقتصاد و دارایی قرار گرفتند، گفت: چهارشنبه گذشته در این زمینه نشستی با مسئولان سازمان خصوصی سازی داشتیم. قرار شد تا نامه مجامع دو باشگاه به یکی از معاونان وزیر، آقای پاریزی زده شود برای اعلام حسابرس قانونی و اخذ مجوز از کارگروه انتخاب حسابرس. این اتفاق در این هفته می‌افتد و نامه‌های لازم زده می‌شود. بعد از آن حسابرس و کارگروه زیر مجموع وزارت اقتصاد مشخص شده و به دو باشگاه معرفی می‌شوند. در ادامه هم آنها در محل این دو باشگاه مستقر می‌شوند تا کار حسابرسی را انجام دهند.

خادم در ادامه این مطلب با تاکید بر به هم ریختگی شدیدی که از این حیث (مسائل مالی و حسابرسی) در دو باشگاه پرسپولیس و استقلال وجود دارد، تصریح کرد: این پروسه نامه نگاری‌ها در قالب سیستم اداری کشور است و طبیعتا باید مانند هر بنگاه اقتصادی دیگری این پروسه انجام شود. احتمالا انجام این پروسه و بعد از آن انجام حسابرسی‌های لازم تا جمع بندی نهایی و اعلام نظر سه چهار ماه زمان می‌برد.

وی تاکید کرد: پس از اعلام نظر حسابرسان و کارگروهان تعیین شده برای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، سازمان خصوصی سازی در مورد این دو باشگاه قیمت گذاری کرده و وارد مزایده می‌شود.

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان در پایان در مورد اینکه برای هر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال یک حسابرس معرفی می‌شود یا حسابرسان آنها مجزا از هم خواهند بود و اینکه آنها طی این هفته معرفی می‌شوند یا نه؟" به مهر گفت: هیچ یک از این موارد دست ما نیست و کارگروه‌های اقتصادی مورد نظر تصمیم گیرنده هستند. فقط اینکه طبق صحبت‌های انجام شده انجام نامه نگاری‌های لازم برای معرفی حسابرسان این هفته انجام می‌شود.

کد خبر 2325182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha