۱۴ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۱۰

نوری:

کارتن به دست های سوئیت های اجاره ای در گلستان ساماندهی می شود

کارتن به دست های سوئیت های اجاره ای در گلستان ساماندهی می شود

گرگان - خبرگزاری مهر: رییس گروه گردشگری استان گلستان با اشاره به سفرهای تابستانه در گلستان از اجرای طرح ساماندهی خانه مسافرها و کارتن به دست های سوئیت های اجاره ای در گلستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نوری ظهر سه شنبه در نشستی با حضور رسانه های استان، گفت: طرح مشترک ساماندهی خانه مسافرها در خصوص افراد کارتن به دست وخانه مسافرهایی که دارای مجوز نیستند، توسط اداره کل میراث فرهنگی، نیروی انتظامی ، اماکن ، جامعه هتلداران و مجری طرح ساماندهی خانه مسافرها در استان گلستان به اجرا درآمد.

وی افزود: در این مرحله با بازدید از محورهای تردد مسافران و با هدف تذکر و دریافت تعهد و هدایت کارتن به دستان و افراد غیرمجاز به سمت مجری طرح برای اخذ مجوزات لازم و جلوگیری از فعالیت افراد غیرمجاز،  23 فقره اخطار به کارتن به دستان و خانه مسافرهایی که دارای مجوز نیستند ، ارائه شد.

علی نوری با اشاره به اهمیت جمع آوری کارتن به دستان در رونق فعالیت واحدهای اقامتی استان، خاطر نشان کرد: حضور مسافر در ایام تعطیلات و فصول معینی ازسال در این استان موجب شده تا برخی از صاحبان منازل در محدوده خیابان های اصلی شهرها به منظور کسب درآمد منازل شخصی خود را موقتاً در اختیار مسافران قرار داده و به تناسب نوع خدمات و امکانات، مبالغی را از مسافران دریافت کنند.

وی ادامه داد: تاسيسات گردشگري كه توسط افراد غيرمجاز و بدون پروانه بهره برداري فعاليت مي كنند، شناسايي شده و براساس قوانين و مقررات و دستورالعمل ها اقدامات لازم نسبت به جلوگيري و ادامه فعاليت آن ها صورت مي گيرد.

وي افزود: دارندگان خانه مسافرهای غیرمجاز، درصورت تمایل برای بهره مندی از ظرفیت های اقامتی منازل خود باید با مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان و ارائه مدارک لازم و تاییدیه این اداره کل ، نسبت به جذب مسافر اقدام کنند.

نوری مدارک لازم برای تکمیل پرونده دارندگان خانه مسافر را شامل درخواست کتبی، شناسنامه مالک، اصل وکپی مستندات مالکیت، شش قطعه عکس 3در4 و تاییدیه استحکام بنا از سوی نظام مهندسی استان و همچنین اخذ بیمه نامه ساختمانی (آتش سوزی، سیل و زلزله) وارائه بیمه مسئولیت بدنی برای مسافران عنوان کرد.

کد خبر 2343758

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha