۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۴۳

داودی درگفتگو با مهر:

احیاء ادبیات بومی سیستان در چهارمین جشن شعر انقلاب/ رویکرد تمرکز زدایی حوزه هنری در جشنواره‌های ادبی ادامه می‌یابد

احیاء ادبیات بومی سیستان در چهارمین جشن شعر انقلاب/ رویکرد تمرکز زدایی حوزه هنری در جشنواره‌های ادبی ادامه می‌یابد

مدیر دفتر شعر حوزه هنری گفت: برگزاری چهارمین جشنواره شعر انقلاب در سیستان و بلوچستان جدای از ایجاد یک ظرفیت فرهنگی عظیم در راستای اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی در این استان منجر به احیا و بازشناسی فرهنگ و ادب سیستان در دهه چهارم انقلاب نیز خواهد شد.

علی داوودی مدیر دفتر شعر حوزه هنری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری چهارمین دوره جشنوراه شعر انقلاب اسلامی در دی ماه سال جاری گفت: این جشنواره در رویکردی تازه پس از سه دوره برگزاری، امسال برای نخستین بار در استانی غیر از تهران و به میزبانی سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

وی افزود: جریان شعر انقلاب یک جریان فرهنگی سراسری است و همه در آن دخیل هستند و باید در اجرای آن سهمی داشته باشند. از سوی دیگر باید توانمندی‌های مراکز استان‌ها را نیز در اجرای چنین مراسمی پاس بداریم و به آنها توجهاتی ویژه داشته باشیم تا بتوانیم در آینده شاهد شکوفایی استعدادهای بیشتری در جریان ادبیات و شعر انقلاب از آنها باشیم.

داوودی افزود: تهران از اجرای برنامه‌های ادبی از این دست به شدت اشباع شده است و به همین خاطر ضرورت تمرکززدایی از جشنواره‌ها امسال حس شد. جدای از این استان سیستان و بلوچستان از استان‌هایی است که نسبت به سایر مراکز کمتر در برنامه‌هایی از این دست شرکت داده شده و لزوم توسعه چند برابری برای آن بسیار حس می‌شد.

مدیر دفتر شعر حوزه هنری ادامه داد: بسیاری از ما سیستان و شعرش را کم می‌شناسیم و یا اصلا نمی‌شناسیم. برگزاری جشنواره شعر انقلاب در این استان و حضور ادبای سیستان از نزدیک در این استان از نظر فرهنگی هم به گسترش  فرهنگ انقلاب در این استان به شمار می‌رود و هم یک ظرفیت فرهنگی گسترده را پیش روی این استان قرار می‌دهد. جدای از این نباید از خاطر ببریم که استان سیستان در دهه اول انقلاب از استان‌های فعال در زمینه‌های مختف ادبی بود و مجلات قابل اعتنایی نیز در این زمینه در آن منتشر می‌شد که امیدواریم با توجه به به این رویکرد تازه بتوانیم بستری برای احیاء آن فراهم کنیم.

داوودی در ادامه به رویکرد توجه به شعر بومی در چهارمین دوره جشنواره شعر انقلاب اشاره کرد و گفت:  جشنواره چهارم امسال در کنار سایر بخش‌های خود، موضوع شعر بومی سیستان و بلوچستان را به عنوان یک رویکرد تازه و جدید مورد توجه ویژه خود قرار داده و بخشی مستقل را به آن اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: برگزاری این جشنواره در مکانی غیر از تهران بدون شک یک رویکرد فرهنگی تازه است که امیدواریم به امید خدا در سال‌های آینده نیز ادامه پیدا کند.

یادآوری می‌شود چهارمین جشنواره ادبی شعر انقلاب با رویکرد مسایل و اتفاقات سال‌های قبل از انقلاب و روزهای پیروزی انقلاب، حوادث و رویدادهای پس از انقلاب، سنگ اندازی‌های گروه‌های معاند پس از انقلاب همچون ترورها، فتنه‌ها، منافقین، تأثیر انقلاب در منطقه و کشورهای اسلامی و همسایه همچون بیداری اسلامی، تهدیدهای پیدا و پنهان دشمنان انقلاب و فرصت‌های به دست آمده در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی،  تأثیر انقلاب اسلامی در وحدت مذاهب و حمایت از مظلومین جهان و نهضت‌های ضد استکباری در دی ماه سال جاری در استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

کد خبر 2358544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha