۷ شهریور ۱۳۹۳، ۱:۲۳

استاندار مازندران در اختتامیه «یاس»:

تمرکززدایی جشنواره ها موجب رونق استان های کشور می شود

تمرکززدایی جشنواره ها موجب رونق استان های کشور می شود

ربیع فلاح استاندار مازندران در مراسم اختتامیه دومین جشنوراه بین‌المللی فیلم‌های ویدئویی «یاس» عنوان کرد تمرکززدایی و برگزاری چنین جشنواره هایی در استانها، موجب رونق در استان‌های مختلف شده و هنرمندان و مردم را در جای جای کشور از هنر سینما بهره مند می ‌سازد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه دومین جشنوراه بین‌المللی فیلم‌های ویدئویی «یاس»، پنجشنبه 6 شهریورماه با حضور هنرمندان، مدیران سینمایی و استاندار مازندران در سالن اریکه شهر آمل برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که اجرای آن را محمدرضا شهیدی‌فرد بر عهده داشت استاندار مازندران ضمن تبریک روز تولد حضرت معصومه (س) و روز دختر گفت:  طی 6 روز برگزاری جشنواره فیلم یاس، این رویداد فاخر و فرهنگی را در استان سرسبز مازندران و سواحل آن گذراندیم. با توجه به اینکه هنر هفتم هنری بی‌بدیل و انکارناپذیر در انتقال مفاهیم و فرهنگ‌ها در جهان مادی است، تولید آثار فاخر و برخوردار از کمیت و کیفیتی شایسته  حائزاهمیت است. سینمای امروز ما در کنار مطرح‌شدن در جشنواره‌های بین‌المللی به مضامین اخلاقی، معناگرا و دینی روی آورده است.

وی ادامه داد: برگزاری جشنوراه فیلم «یاس» را به فال نیک می‌گیریم چرا که تمرکززدایی، موجب رونق در استان‌های مختلف می‌شود و هنرمندان و مردم  را در جای جای کشور از هنر سینما بهره مند می ‌سازد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه این استان جزو سرامدان سرمایه‌های فرهنگی کشور است، بیان کرد: افزایش تعداد سالن‌های سینما با ظرفیت محدود که امکان بهره‌برداری سریع‌تر و سهل‌تری دارد، می تواند در رفع خلاهای موجود در برگزاری جشنواره و کمک به رونق سینما به کار آید. همچنین ساخت تله‌فیلم‌هایی با کیفیت و مورد استقبال خانواده‌ها، به گره‌گشایی از ضعف اقتصاد سینما در حال حاضر کمک می‌کند.

فلاح در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با مدیریت دولت تدبیر و امید و پرهیز از تصدی‌گرایی و اقدامات سلبی و ناامید کننده، بهبود در فضای فرهنگی و هنری را شاهد باشیم. آمادگی استان مازندران را جهت حمایت از دوستداران هنر و برگزاری دوره‌های بعدی جشنواره، همین‌جا اعلام می کنم.

در این مراسم هنرمندانی چون فرامرز قریبیان، مسعود فروتن، رسول صدر عاملی، همایون ارشادی، فرشته طائرپور، حمید نعمت الله، هادی مقدم دوست، علی معلم، محمود عزیزی، رویا افشار، مسعود کرامتی، مجید مظفری، محمد رضا شریفی نیا، داریوش بابائیان، علیرضا‌زرین دست، روح ‌لله حجاری، رابعه مدنی، سید جمال ساداتیان، محمد حسین فرح بخش، محمد مهدی عسگرپور، سیامک شایقی، علی‌روئین تن، لیندا کیانی، محسن افشانی  و بسیاری دیگر حضور داشتند.

 

کد خبر 2359617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha