۱۸ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۴۸

اسماعیلی:

10 پردیس جدید دانشگاه فرهنگیان تا پایان امسال در کشور راه اندازی می شود

10 پردیس جدید دانشگاه فرهنگیان تا پایان امسال در کشور راه اندازی می شود

سنندج-خبرگزاری مهر: معاون توسعه و منابع انسانی دانشگاه فرهنگیان کشور از راه اندازی 10 پردیس جدید دانشگاه فرهنگیان تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، تاجیک اسماعیلی امروز سه شنبه در مراسم تقدیر و معارفه رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کردستان در سنندج گفت: در دانشگاه فرهنگیان ذخایر ارزشمندی برای اعتلای آموزش و پژوهش و ارتقای سطح علمی معلمان وجود دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان وابسته به آموزش و پرورش با مقررات و قوانین آموزش عالی است، عنوان کرد: تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت دانشگاه فرهنگیان نیز نقشه راه و ماموریت این دانشگاه است.

وی بیان کرد: این دانشگاه در نقطه آغاز حرکت است و بدون شک در این راستا با چالش ها و مشکلات خاصی هم مواجه شده و می شود که نیاز به تعامل و همکاری بیشتری برای حل این مشکلات است.

معاون توسعه و منابع انسانی دانشگاه فرهنگیان کشور ادامه داد: در حال حاضر 98 مرکز و پردیس در سطح کشور وجود دارد که تجهیز زیرساخت های آنها در اولویت برنامه های ما قراردارد.

اسماعیلی اظهارداشت: مجوز و امکان راه اندازی 10 پردیس جدید در دانشگاه فرهنگیان 10 استان کشور فراهم شده است و تا پایان سال این مهم محقق می شود.

وی ادامه داد: اعتبارات لازم برای تاسیس و راه اندازی 10 پردیس جدید نیز بودجه عمرانی سال جاری اخذ شده است.

وی بیان کرد: برای سال آینده نیز براساس برنامه ریزی صورت گرفته شده ، 10 پردیس دیگر هم در سطح دانشگاه های فرهنگیان سطح کشور ایجاد خواهد شد.

معاون توسعه و منابع انسانی دانشگاه فرهنگیان کشور تأمین و تربیت معلمان، مدیران، مربیان، كاركنان و پژوهشگرانی مؤمن و متعهد، معتقد به مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی و انقلابی، دارای فضایل اخلاقی  و ارزش‌های والای انسانی را از جمله اهداف این دانشگاه ذکر کرد.

تقویت فعالیت های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه فرهنگیان

مشاور رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور هم در این مراسم گفت:  تحول مطلوبی در رابطه با دانشگاه فرهنگیان در حال شکل گیری است.

یحیی معروفی بیان کرد: یکی از اقدامات و فعالیت های جدیدی که در کل کشور به زودی اجرایی می شود ایجاد لایه ها و واحدهای استانی و هم چنین واگذاری اختیاراتی به استان هاست.

وی عنوان کرد: فعالیت های آموزشی و پژوهشی با توجه به برنامه ریزی های انجام شده رونق و تقویت بیشتری پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه معلمی استعداد و توانایی خاصی می خواهد، اظهار داشت: باور غلطی در جامعه وجود دارد که هر کسی فوق لیسانس و دکترا داشته باشد می تواند معلم خوبی هم باشد در صورتیکه معلمی استعداد و توانایی و ویژگی های خاصی را می طلبد.

مشاور رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور اظهارداشت: نبایستی آموزش معلم تنها به چهار سال منتهی شود و 30 سال دیگر آن را رها کرد بلکه هر سال باید آگاهی و اطلاعات آن ها در قالب دوره ها و کارگاه های آموزشی به روزرسانی شود.

معروفی عنوان کرد: تربیت معلم در کشور ما در طول سالیان گذشته فراز و نشیب های فراوانی را پشت سر گذاشته و فعالیت های مقطعی فراوانی نیز در این راستا انجام شده است.

در این آیین از زحمات  محی الدین امجدیان با دادن لوح تقدیری قدردانی و مسعود الماسی به عنوان رئیس جدید دانشگاه فرهنگیان استان معرفی شد.

کد خبر 2367222

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha