۲۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۵:۵۳

کتابخانه ملی از حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت انصراف داد

کتابخانه ملی از حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت انصراف داد

سخنگوی کتابخانه ملی با اعلام اینکه این سازمان در نمایشگاه امسال کتاب فرانکفورت حضور نخواهد داشت، تاکید کرد: حضور کتابخانه ملی در این قبیل نمایشگاه‌ها که مختص ناشران است، توجیهی ندارد.

فریبرز خسروی سخنگوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام انصراف این سازمان از شرکت در شصت و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت که از 8 تا 13 اکتبر (16 تا 21 مهر) در این شهر آلمان برگزار می‌شود، گفت: نمایشگاه کتاب فرانکفورت بیشتر مختص ناشرانی است که فقط به دنبال کار تجاری در حوزه نشر هستند و حضور کتابخانه‌های ملی کشورها در این نمایشگاه بی‌معناست.

وی در تبیین علت حضور سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در دوره‌های قبلی این نمایشگاه که همواره هم با اطلاع‌رسانی متراکم از سوی این سازمان صورت می‌گرفت، تاکید کرد: لابُد دوستان آن زمان تشخیصشان این بوده که لازم است کتابخانه ملی در این نمایشگاه حضور داشته باشد.

خسروی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب فرانکفورت با نمایشگاه‌های مثل نمایشگاه کتاب تهران تفاوت‌های اساسی دارد، افزود: در این نمایشگاه، اغلب ناشران بین‌المللی و آن هم با هدف عقد قراردادهای یک سال بعدشان شرکت می‌کنند و جایی برای پرزنت (معرفی) سازمان‌هایی مثل کتابخانه ملی نیست و اگر بود، کتابخانه‌های ملی کشورهای دیگر شرکت می‌کردند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات سازمان اسناد و کتابخانه ملی همچنین گفت: حضور در نمایشگاه‌هایی مثل فرانکفورت برای بعضی افراد و پژوهشگران که به دنبال اطلاعات خاصی در حوزه نشر هستند، مفید است نه برای کتابخانه ملی.

وی در مورد سیاست سازمان متبوعش در خصوص شرکت کردن یا نکردن در نمایشگاه‌هایی از این قبیل گفت: ما در نمایشگاه‌هایی که احساس کنیم، در مسیر اهداف سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نیست،  شرکت نمی‌کنیم.

انصراف کتابخانه ملی از حضور در نمایشگاه امسال کتاب فرانکفورت و به گفته خسروی نمایشگاه‌های دیگری که در مسیر اهداف این سازمان نیست، در حالی صورت می‌گیرد که کتابخانه ملی در سال‌های گذشته، معمولاً حضوری متراکم داشت و گاه برای اعلام برنامه‌هایش در نمایشگاه کتابی مثل فرانکفورت، نشست خبری برگزار می‌شد هر چند این حضور هم تنها به دیدار رئیس کتابخانه ملی با یکی دو شخصیت نه چندان مطرح غیرایرانی و رونمایی از برخی دواوین شعرای کلاسیک ایران مانند حافظ و مولوی و خیام، می‌گذشت.

کد خبر 2370166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha