۳۰ شهریور ۱۳۹۳، ۱۶:۱۴

روز حادثه خیز در مشهد/

آتش‌سوزی در اتاق سرور پست مرکزی مشهد/ ستون چوبي برق جان سيم‌بان را به خطر انداخت

آتش‌سوزی در اتاق سرور پست مرکزی مشهد/ ستون چوبي برق جان سيم‌بان را به خطر انداخت

مشهد-خبرگزاری مهر: بروز دو حادثه در مشهد طی 24 ساعت گذشته اگر چه مصدومی در پی نداشت اما خسارت مالی به بار آورد.

علیرضا معلم سرپرست نیروهای اعزامی به محل حادثه در باره چگونگی وقوع این آتش سوزی به خبرنگار مهر گفت: نقص فنی و اتصالی در باطری دستگاه UPS و مجاورت آن با بدنه فلزی ساختمان موجب آتش سوزی و  شعله ور شدن قسمتی از اتاق سرور ساختمان پست مرکزی مشهد واقع در خیابان عدل خمینی شد .

وی افزود: آتش نشانان به محض ورود به محل حادثه بلافاصله با اقدامات عملیاتی و محاصره آتش، ضمن جلوگیری از گسترش آتش، از سرایت آن به دیگر قسمت های ساختمان پست نیز جلوگیری کردند.

معلم ضمن بیان اینکه اتاق سرور این مجموعه در طبقه ششم ساختمان واقع شده بود، عنوان داشت: سایر طبقات این مجموعه بر اثر این آتش سوزی دچار دود گرفتگی شده بود .

این مسئول ایمنی اظهار داشت : حدود چندساعت پس از اطفاء این حریق، با مشاهده دود از قسمت داکت های برق در طبقه چهارم این مجموعه، مجددا آتش نشانان ایستگاه 4 به محل اعزام و نسبت به لکه گیری و ایمن نمودن محیط اقدام کردند که این عملیات تا ساعت12 ظهر به طول انجامید .

سرپرست نیروهای اعزامی گفت: خوشبختانه با توجه به اینکه رخداد این حادثه در ساعات اولیه روز بوده تلفات و خسارات جانی نداشته و تنها موجب به جا ماندن خسارات مالی شده است.

ستون چوبي برق جان سيم بان مشهدی را به خطر انداخت

ستون چوبي برق به دليل فرسودگي خاك، تحمل سيم‌بان شركت برق را نداشت و در اثر لغزش اين ستون سيم‌بان در ارتفاع 9 متري معلق ماند و برق خيابان كاشاني مشهد قطع شد.

سرپرست ایستگاه های 1 و 2 آتش نشانی شهرداری مشهد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار كرد: ساعتی قبل سیم بان 28 ساله كه در حال بررسی كابل های قدیمی برق بود به دلیل فرسودگی خاك پایه ستون چوبی برق دچار لغزش شد و در ارتفاع 9 متری میان دیوار و ستون ماند.

وی افزود: خوشبختانه سیم بان توانست هنگام سقوط خودش را به دیوار مجاور این ستون تكیه دهد و از سقوط ستون هم جلوگیری كند.

حسن نجمی اعلام كرد: این عملیات 12 و نيم ظهر آغاز و تا يك و نيم ظهر به طول انجامید و آتش نشانان پس از مهار ستون برق، سیم بان را از خطر نجات دادند.

وی عنوان كرد: به دلیل وقوع این حادثه یك ساعت برق خیابان كاشانی ساعت قطع شد و 16 نیروی آتش نشانی و نيروهاي شركت برق مشهد در اجرای این عملیات به كار گرفته شدند.

اين حادثه خسارت جاني و مالي نداشت.

کد خبر 2374426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha