۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۵۵

واکنش ضرغامی به اظهارات کیارستمی/ ماهیِ در آب قدر آب را نمی‌داند

واکنش ضرغامی به اظهارات کیارستمی/ ماهیِ در آب قدر آب را نمی‌داند

عزت‌الله ضرغامی در مراسم استقبال از خانواده شهید نظام‌دوست درباره اظهارنظر اخیر کیارستمی درباره جنگ و شهدا اعلام کرد این گونه افراد همچون ماهی در آب به دنبال آب می‌گردند.

به گزارش خبرنگار مهر، عزت الله ضرغامی در مراسم تجلیل از خانواده شهید جواد نظام دوست، از شهدای گمنام دانشگاه صدا و سیما که به تازگی هویت او مشخص شده است در سخنانی اظهار کرد: درود خدا بر روان پاک شهدای عزیزمان که همواره باعث حرکت شدند و هویت ما را شکل دادند و همه چیز ما شهدا هستند.

ضرغامی با اشاره غیرمستقیم به اظهاراتی که اخیرا از عباس کیارستمی در رسانه ها منتشر شده و وی جنگ را فاقد مفهوم دانسته است، بیان کرد: کسانی که این روزها دنبال مفهوم جنگ هستند و در لابه لای اظهارنظرها و سخنرانی هایشان درباره مفهوم جنگ بحث می کنند تا برای جوان ها نشان دهند که جنگ مفهومی دارد یا خیر، مثل ماهی ای می مانند که در آب به دنبال آب می گردد، در حالی که همه حیات او به آب وابسته است.

وی افزود: ما سالهاست از برکات جنگ استفاده می کنیم و به واسطه شهدای عالیقدر و عزیزمان این همه حرکت، موج آفرینی  وعروج شکل گرفته است.

رییس سازمان صدا و سیما تصریح کرد: امروز مفهوم مقاومت در دنیا مفهوم روشنی است و هر کس مقاوت کرده، قدر دیده و سرافراز و قدرتمند شده است و هر کس پا را از دایره مقاومت بیرون گذاشته چیزی جز حقارت و ذلیل بودن نصیبش نمی شود بنابراین باید جوانان ما فرهنگ مقاومت را بیاموزند.

وی که صبح امروز یکشنبه 6 مهر ماه در این مراسم حضور یافته بود، یادآور شد: امروز به واسطه استخوان های پاک این شهید دور هم جمع شده ایم و ساعت ها زیر آفتاب نشسته ایم در حالی که اگر زمان عادی بود، همه از زیر آفتاب به سایه پناه می بردیم. اما حالا گرمای هوا را درک نمی کنیم و به واسطه برکت این شهید معنویتی در جمع ایجاد شده است. هر چه امروز دستاورد داریم به واسطه شهداست و من به پدر و مادر و برادر و خواهران این شهید عرض ارادت می کنم و به آنها تبریک می گویم.

ضرغامی تاکید کرد: در حقیقت این ما هستیم که باید هویت خودمان را پیدا کنیم و این شهید هم از خطه خراسان تشخیص هویت شد. من با شنیدن این خبر بسیار خوشحال شدم وقتی مطلع شدم خانواده این شهید اجازه داده اند فرزندانشان در همین دانشگاه باقی بماند. شاید ما میزبان خوبی برای فرزند دلبندشان نبوده ایم و حق آنها  است که پیکر پاکش آن را به محل سکونتش منتقل کنند که اگر ما هم فرصتی پیدا کردیم برای زیارت مرقد مطهر او برویم اما خوشبختانه خانواده این شهید به بزرگواری کامل اجازه داده اند ما همچنان میزبان فرزندشان باشیم.

رئیس سازمان صدا و سیما با ابراز خرسندی از حضور شهدا در محیط علمی، هنری و دانشگاهی دانشگاه صدا و سیما این موضوع را باعث برکت این مکان دانست و تاکید کرد: برای خانواده این شهید آرزوی سلامتی و طول عمر دارم. این افراد شناسنامه ما و نشانه های هدایتمان هستند. در گذشته کسانی بوده اند که سرنوشت خود را به حرکت ستاره ها می سپردند و بر این اساس مسیر زندگی خود را مشخص می کردند حالا شهدا در زندگی ما مثل الموت و ستاره ها هستند و گرچه جوانهای امروز شاید ظاهر یا سلیقه هایشان و ادبیات آنها تغییر پیدا کرده باشد اما حرمت شهدا را دارند.

عزت الله ضرغامی با بیان اینکه تمام دنیا جمع شده‌اند تا انقلاب اسلامی را شکست دهند امابه واسطه حضور جوانهایی چون جواد نظام دوست آنها موفق نشدند تاکید کرد: این جوانها سینه خود را سپر کرده و جانشان را در راه انقلاب و اسلام دادند و ایران را بیمه کردند. انقلاب اسلامی ما پرچمدار همه آزادیخواهان جهان است و قهرمانان جنگ در واقع پدر و مادر شهدا هستند.

وی افزود: شهدا با خدا معامله کرده اند و مقام بالایی دارند. به طور کلی زندگی معامله است همانطور که شهید مطهری می گوید زندگی داد و ستد است و تنها نکته مهم این است که با چه کسی داد و ستد می کنیم و به چه قیمتی است. در این میان، شهدا بهترین معامله را کرده اند. خانواده هایشان نیز که با زحمت زیاد آنها را بزرگ کرده بودند شاهد حضور داوطلبانه جوانان رشیدشان در جبهه بودند.

رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه خوشبختانه مردم قدرشناس و قدردان شهدا هستند، تاکید کرد: برای همه شما حاضران در این جمع کارت دعوت فرستاده شده هر کدامتان می توانستید جای دیگری باشید اما برای تک تک شما برنامه ریزی صورت گرفته که شایستگی و لیاقت  حضور در این جمع را داشته باشید.

در ادامه این مراسم با حضور ضرغامی از پدر و مادر شهید نظام دوست تقدیر شد و دو حج عمره به آنها اهدا شد.

ضرغامی ضمن اهدای این یادبود چادر مادر این شهید را بوسید.

در این مراسم که محمد حسین رنجبران اجرای آن را به عهده داشت دانشجویان دانشگاه صدا و سیما دلنوشته های خود درباره مشخص شدن هویت شهید نظام دوست را خواندند ضمن اینکه رنجبران نیز در سخنانی گفت: من سه سال پیش این توفیق را داشتم که میزبان دو شهید گمنام در دانشگاه صدا و سیما باشم ولی من هیچ وقت فکر نمی کردم هویت یکی از آنها مشخص شود اما سرانجام در شب شهادت جواد الائمه خبر می رسد که یکی از این عزیزان شناسایی شده نام او هم جواد است.

در بخش دیگری از این مراسم امیر تیموری خواننده تیتراژ سریال «معراجی ها» ترانه پایانی این سریال را خواند.

در فرصتی دیگری نیز مادر شهید نظام دوست در سخنانی اعلام کرد: خدا به حق علی و اولاد علی رهبر را برای ما نگه دارد و از طول عمر طولانی برخوردار باشند. از رهبر و شما و صدا و سیما ممنون هستم. شما برای جواد ما مادری، پدری، خواهری و برادری کردید و نمی دانم چطور محبتتان را جبران کنم.

وی افزود: من 28 سال چشم انتظار بودم زمانی که جواد به جبهه رفته بود هر وقت به خانه می آمد وقتی از او می پرسیدم آنجا چه خبر است می گفت شبیه خانه است و بازی می کنیم و جبهه جنگ اصلی خیلی از ما دور است. من هم می گفتم خدا پشت و پناه رزمنده ها و تو باشد.

این مادر شهید یادآور شد: یک شب خیلی عرصه به من تنگ آمده بود به حیاط رفتم و به امام رضا سلام دادم و گفتم یا علی ابن موسی الرضا تو غریبی من نمی دانم جوادم کجاست تو را به جان مادرت تو را به جان جوادت ما را از این دل نگرانی در بیاور.

مادر شهید نظام دوست که با لهجه شیرینی سخن می گفت، تاکید کرد: یک ماه بیشتر طول نکشید که امام رضا، جواد را به ما رساند. من از شما تشکر می کنم که اگر ما در تشییع جنازه جواد نبودیم شما بودید و یاری اش کردید.

مجید یراق بافان نیز بخش هایی از این مراسم را اجرا کرد. در این مراسم حاج حسین سازور به خواندن روضه پرداخت. محمد رضا ورزی، سید محمود رضوی، مسعود ده نمکی، امیر نوری، رحمان سیفی آزاد ، تقی نعمتی، محمد تقی سهرابی، موسوی ملکی قائم مقام سازمان صدا و سیما و بسیاری دیگری از مسئولان دانشگاه صدا و سیما و هنرمندان از جمله حاضران در این مراسم بودند.

به گزارش مهر، دو شهید گمنام دوم مهرماه سال 90 در محوطه دانشگاه صدا و سیما به خاک سپرده شدند که در مراسم امروز تشخیص هویت یکی از این دو شهید علنی شد.

کد خبر 2379186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha