۱۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۴۷

سردار سلامی:

نظام کهنه‌ آمریکا در حال فروپاشی است/ شکل‌گیری نسل جدید خارج از اراده آمریکا

نظام کهنه‌ آمریکا در حال فروپاشی است/ شکل‌گیری نسل جدید خارج از اراده آمریکا

بوشهر - خبرگزاری مهر: جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نظام کهنه‌ساخت آمریکا در حال فروپاشی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین سلامی صبح پنجشنبه در همایش اقتدار نیروهای مسلح و بسیج استان بوشهر اظهار داشت: ملت ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس به خوبی در مقابل تهاجم سنگین جهانی ایستادگی کردند و دلاورمردی‌های رزمندگان و شهدا در این ایام باعث اقتدار و عزت همیشگی کشور شد.

وی به موقعیت راهبردی و ژئوپلیتیک نیروهای مسطح استان بوشهر در دفاع ملی و منطقه‌ای اشاره کرد و ادامه داد: نیروهای مسلح استان بوشهر با اتحاد و انسجام در صحنه توسعه و پیشرفت کشور و دفاع ملی و منطقه‌ای حرکت می‌کنند.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: هر چند دشمنان ما دارای توان بالایی هستند ولی توان بالای نیروهای مسلح کشور نیز یک واقعیت است و نیروهای مسلح ما در همه عرصه‌های زمین و دریا و آسمان دارای اقتدار هستند و اجازه ظهور به هیچ قدرتی نمی‌دهند.

وی با اشاره به حضور شناورهای ایرانی در فاصله‌ای نزدیک با ناوهای جنگی هواپیمابر با پرچم برافراشته ایران، افزود: این حضور بیانگر استقلال و اقتدار و قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

شکل‌گیری نسل جدید خارج از اراده آمریکا است

سردار سلامی به شکل‌گیری نسل جدید خارج از اراده آمریکا اشاره کرد و بیان داشت: نظام کهنه ساخت آمریکا در حال فروپاشی است و اراده‌های امریکا در شکل‌گیری جریانات جدید به حاشیه رانده شده است.

وی به انبساط قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در گذشته با ائتلاف قدرتمند دشمنان در مرزهای ملی جغرافیایی درگیر بودیم ولی در شرایط کنونی درگیری ما با همان دشمنان تا شرق مدیترانه امتداد یافته است.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تغییر راهبردهای دشمنان ما به ویژه آمریکا اشاره کرد و تصریح کرد: دشمنان مجبور به تغییر راهبرد در فضای استراتژیک در تعیین سطح هدف‌های خود شده‌اند.

وی با اشاره به ترک عراق توسط امریکائی‌ها پس از 11 سال درگیری، اذعان داشت: به تعبیر خود آنها این خلاء امنیتی سیاسی آمریکائی‌ها در عراق توسط ایران پر شده است.

چگونگی استفاده مناسب از ابزار قدرت مهم‌تر از داشتن قدرت است

سردار سلامی در ادامه با بیان اینکه چگونگی استفاده مناسب از ابزار قدرت مهم‌تر از داشتن قدرت است، خاطرنشان ساخت: یکی از موارد بسیار مهمی که برای هر کشور حائز اهمیت فراوان است، نحوه استفاده از ابزار قدرت برای دستیابی به منافع کشور است.

وی ادامه داد: داعش دست‌پرورده آمریکا است و آنها این گروهک تکفیری را ایجاد کرده‌اند ولی اراده همراهی آن را نداشتند و امروز خواستار همکاری ایران برای مقابله با این گروهک تروریستی هستند.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تلاش غربی‌ها برای تضعیف ما در مذاکرات هسته‌ای با راهکارهایی همجون تحریم و انزوای سیاسی اشاره کرد و افزود: ظرفیت آنها فقط در حد تهدید است و آنها در مقابل رهبری مدبر و ملتی شجاع به اهداف خود نمی‌رسند.

کد خبر 2382318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha