۱۶ مهر ۱۳۹۳، ۸:۴۱

عبادی:

نمایش اثری ماندگار بر آموزش کودکان دارد

نمایش اثری ماندگار بر آموزش کودکان دارد

همدان- خبرگزاری مهر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: هنرهای مرتبط با کودک و نوجوان از جمله هنر بنیادین نمایش می تواند در تعلیم، تربیت و آموزش کودکان نقشی اثرگذار و مانا داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، فاضل عبادی شامگاه سه شنبه در آیین آغاز به کار بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان اظهار داشت: جشنواره تئاتر کودک نامی است که با شهر هگمتانه عجین شده و میزبانی 20 دوره جشنواره گام های امید آفرینی از جوانه زدن تا بالیدن نمایش کودک و نوجوان، بستر سازی عرصه حضور برای بروز خلاقیت ها، تجارب آفرینندگان و استفاده و بهره مندی مخاطبان را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر و عصر اطلاعات، با وجود رسانه های متنوع و گوناگون هر یک رقابتی پیدا و پنهان برای جذب مخاطبان دارند، افزود: هنرهای مرتبط با کودک و نوجوان از جمله هنر بنیادین نمایش می تواند در تعلیم، تربیت و آموزش کودکان نقشی اثرگذار و مانا داشته باشد.

عبادی در ادامه سخنانش گفت: فرهنگ و تمدن باشکوه ایرانی و اسلامی با پشتوانه ای هزاران ساله و با بهره مندی از آموزه های مترقی دینی و ملی می تواند وظیفه خود را از طریق هنر تئاتر کوک و نوجوان به نحو شایسته ایفا کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تاکید بر این موضوع که در میزبانی هنر تئاتر کودک و نوجوان می توان به ثمرات و میوه هایی از جمله تقویت اعتماد به نفس کودکان و نفوذ در اعماق ذهن و جان آنان برای شناخت و دانایی نسبت به انسان و جهان رسید، عنوان داشت: نمایشنامه هایی مناسب، درخور فهم مخاطبان، با موضوعاتی بکر، اجراهایی خلاقیت دار و کودک پذیر و بدون اغراق و پرهیز از شعارزدگی همواره می تواند چراغ راه نویسندگان، کارگردانان، بازیگران و عوامل نمایش باشد.

وی اظهار ادامه داد: در این روزهایی که افتخار میزبانی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان نصیب همدان شده است امیدواریم به شایستگی هر چه تمام تر این جشنواره در زمینه های شکوفایی، رشد و تعالی تئاتر کودک و نوجوان گام بردارد.

عبادی گفت: امید است که این جشنواره بتواند در توسعه این هنر در کشور و شناخت و معرفی آن در رسانه ها، نقد و بررسی عالمانه وضع موجود برای دستیابی به افق روشن آینده باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه برای ساختن جهانی پر از مهر و دوستی و آکنده از مودت و همکاری به آموزش درست و مبتنی بر مشترکات انسانی نیاز است که این جشنواره می تواند نقشی اساسی در این زمینه داشته باشد، ابراز داشت: به منظور تربیت نسلی خدمتگزار به بشریت، می توان از هنر نمایش که زبانی بین المللی دارد، بهره گرفت که فراتر از زمان و مکان می تواند حلقه اتصال انسان ها برای درک درست یکدیگر و پذیرش سخنان نیکو و اخلاقی باشد.

عبادی در ادامه سخنانش اذعان داشت: در چند روز آینده حرف هایی از جنس کودکانه و به زبان فاخر هنر برای نسلی که آینده ساز کشور ایران هستند از طریق بیست و یکمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان زده می شود.

وی در پایان ابراز داشت: برای تمامی کودکان و نوجوانان در جهان بویژه کودکان و نوجوانان مناطق جنگ زده و مظلومان غزه و سوریه آرامش طلب می کنم به این امیدواری که جهان بزرگسالان در دهه های آینده انسانی تر و اخلاقی تر باشد.

 

کد خبر 2385175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha