تحلیلگر کویتی در گفتگو با مهر:

انتقاد از روابط پنهان کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی/ آمریکا و ناتو جرات اعزام نظامی به منطقه را ندارند

یک تحلیلگر سیاسی کویتی در گفتگو با خبرگزاری با تمجید از شخصیت والای بنیانگذار انقلاب اسلامی، تاکید کرد: "امام خمینی" (ره) با انقلاب اسلامی ایران، راه روشنی را برای جهان اسلام و ملتهای منطقه ایجاد کرد.

"جلیل ابراهیم الطباخ" در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به نقش تاثیرگذار "امام خمینی" در ایجاد روحیه مقاومت، افزود: حرکت بزرگ امام خمینی در این عرصه با ظهور جنبش‌های مقاومت در لبنان و فلسطین از جمله حزب الله و حماس و بسیاری دیگر از گروههای مقاومت در نقاط مختلف جهان ادامه پیدا کرد.

وی افزود: همه باید بدانیم که مقاومت فقط با سلاح نیست بلکه همه می توانیم با قلم، کتاب و ایستادگی در ظلم نیز مقاومت را عملی کنیم.

این تحلیلگر کویتی پیروزی‌های گروه‌های مقاومت در لبنان و فلسطین علیه رژیم صهیونیستی را بیانگر تاثیر بالای انقلاب اسلامی ایران، بر این جنبش‌ها دانست و افزود: موضوع فلسطین، اصلی ترین مسئله امت اسلامی در مواجهه با صهیونیسم بین‎الملل به فرماندهی آمریکاست.

الطباخ با اشاره به نامگذاری روز جهانی قدس توسط امام خمینی، افزود: این نامگذاری فلسطین را به عنوان یک مسئله اساسی در وجدانهای ملت‌های عربی بیدار ساخت که این مسئله صهیونیسم بین المللی را  آزار می دهد.

وی افزود: طی دهه‎های اخیر هدف اکثریت قریب به اتفاق جریانهای عربی و اسلامی در منطقه آزادسازی فلسطین بوده است، اما متاسفانه صهیونیستها با کمک برخی کشورهای عربی هرج و مرج زیادی را در منطقه ایجاد کرده و باعث شده‌اند اعراب با گرفتار شدن به مسائل داخلی خود،  موضوع فلسطین را به بوته فراموشی بسپارند.

این تحلیلگر کویتی تاکید کرد: با رهبری جمهوری اسلامی ایران، فعالیت گروههای مقاومت و هبستگی آزادگان جهان، فلسطین آزاد خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات اخیر تروریستها در سوریه، عراق و لبنان، افزود: آمریکا، هم پیمانانش و اعضای ناتو، توانایی اعزام ارتشهای خود را به منطقه ندارند چون با دیوار مستحکم مقاومت روبرو هستند، البته به همین دلیل رژیم صهیونیستی با همکاری برخی دولتهای عربی در خلیج فارس، برخی گروههای تروریستی را برای آغاز جنگ نیابتی و ایجاد فتنه بین مسلمانان ایجاد کرده اند.

الطباخ تاکید کرد: گروههای تروریستی مانند "داعش" و "جبهه النصره"دست پرورده آمریکا و اسرائیل هستند که منابع مالی آنها توسط  برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تامین می شود. هدف از ایجاد این گروهها نیز چیزی جز سرنگونی دولتها مشابه آنچه در سوریه برای تحققش تلاش شد، نیست. البته سوریه توانست با مهار بحران، واقعیتهای جدیدی را در منطقه و معادله رویارویی با صهیونیسیم جهانی ایجاد کند.

 

کد خبر 2393141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha