۷ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۳۴

همزمان با ششمین روز ماه محرم/

همایش شیرخوارگان حسینی در امامزاده های خراسان شمالی برگزار می شود

همایش شیرخوارگان حسینی در امامزاده های خراسان شمالی برگزار می شود

بجنورد- خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در آستان مقدس امامزاده های شاخص استان همزمان با ششمین روز ماه محر م خبر داد.

حجت الاسلام علی اکبر صفری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام این که همزمان با نخستین جمعه ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی با حضور مادران و فرزندان شیرخوار به یاد حضرت علی اصغر(ع) در امامزاده های شاخص خراسان شمالی برگزار می شود، اظهار داشت: محل برگزاری همایش های مزبور آستان مقدس امامزاده حمزه رضا(ع) شیروان، مهدیه شهرستان اسفراین با محوریت امامزاده سیدجعفر(ع) و امامزاده اسحاق(ع) لنگر شهرستان مانه و سملقان خواهد بود.

وی با اشاره به این که همایش شیرخوارگان حسینی بخشی از طرح سوگواره بصیرت عاشورایی است که از ابتدای ماه محرم در ۵۰ امامزاده و بقعه متبرک خراسان شمالی آغاز شده، افزود: این همایش ها با هدف گسترش و تعمیق بصیرت در جامعه، اجرای هرچه بهتر و صحیح تر نیات واقفین خیراندیش و تبدیل بقاع متبرک و امامزاده ها به قطب های فرهنگی از ساعت ۹ صبح روز جمعه نهم آبان با حضور مادران و فرزندان شیرخوار برگزار می شود.

حجت الاسلام صفری همچنین از برگزاری همایش رهروان زینبی ویژه بانوان این استان در قالب طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزاده های شاخص خراسان شمالی خبر داد و گفت: این همایش ها دوازدهم محرم با حضور بانوان عزادار عاشورایی در جوار امامزاده های این استان برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: دوم ماه محرم نیز همزمان با سالروز ورود کاروان حسینی به صحرای کربلا تجمع بزرگ عزاداران حسینی با عنوان لبیک یا حسین(ع) در امامزاده های شاخص این استان با حضور مردم و اعضای هیأت های مذهبی برگزار شد.

حجت الاسلام صفری ادامه داد: تجمع لبیک یا حسین در خراسان شمالی در آستان مقدس امامزادگان حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع)، حمزه رضا(ع) شیروان، سیدجعفر(ع) اسفراین، سیدجعفر(ع) سیاهدشت فاروج و زین العابدین سنخواست اجرا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در خراسان شمالی از ابتدای ماه محرم در ۵۰ امامزاده و بقعه متبرک شاخص شهرستان های هشت گانه این استان با مشارکت و مدیریت ۶۰ روحانی مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم آغاز شده و تا پایان ایام عزاداری شهادت امام حسین(ع) ادامه خواهد داشت.

برپایی خیمه های معرفت، ایستگاه های پاسخ گویی به سؤالات شرعی، ایستگاه های کودک و نوجوان، برگزاری نشست های بصیرت عاشورایی، همایش لبیک یا حسین(ع)، همایش رهروان زینبی، اقامه نماز اول وقت روز عاشورا، دوره آموزشی برای هیأت امنای امامزادگان و متولیان وقف، زیارت عاشورا، برپایی عزای امام حسین(ع)، مداحی، سخنرانی، اقامه نماز جماعت و ... از جمله برنامه های پیش بینی شده در طرح سوگواره بصیرت عاشورایی هستند.

کد خبر 2412455

برچسب‌ها