۲۱ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۳۳

در قالب طرح اکرام ایتام کمیته امداد/

۲۶ هزار حامی ایتام در خراسان شمالی فعالیت می کنند

۲۶ هزار حامی ایتام در خراسان شمالی فعالیت می کنند

بجنورد- خبرگزاری مهر: قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: بیش از ۲۶ هزار حامی ایتام در قالب طرح اکرام ایتام این نهاد در استان فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی اکبریانی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه طرح اکرام ایتام نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی با اشاره به افزایش هشت درصدی حامیان طرح اکرام ایتام در این استان، اظهار داشت: سال گذشته ۲۴ هزار حامی ایتام با کمیته امداد خراسان شمالی همکاری داشتند در حالی که این رقم امسال با افزایش ۸.۳ درصدی به ۲۶ هزار و ۳۶ حامی افزایش یافته است.

وی با اشاره به این که جذب خیران و استفاده از ظرفیت آنها برای پیشبرد اهداف حمایتی یکی از مهم ترین اقدامات و مسئولیت های نهاد کمیته امداد محسوب می شود، افزود: در این راستا کمیته امداد خراسان شمالی برنامه ریزی گسترده ای کرده به گونه ای که امسال دو هزار حامی جدید در این استان در قالب طرح اکرام ایتام جذب و ساماندهی شدند.

به گفته اکبریانی حامیان ایتام در خراسان شمالی در نیمه نخست امسال افزون بر ۳۶ میلیارد ریال به ایتام تحت پوشش خود کمک کرده اند و این کمک ها همچنان تداوم دارد.

وی در مورد تعداد ایتام این استان نیز اظهار داشت: اکنون در خراسان شمالی پنج هزار و ۳۵۳ یتیم تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که از این تعداد سه هزار و ۵۰۴ نفر زیر ۱۸ سال و ۹۸۶ یتیم نیز بالای ۱۸ سال بوده و در قالب طرح اکرام ایتام نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) تحت حمایت حامیان قرار دارند.

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی یادآور شد: همچنین در حال حاضر ۸۶۳ یتیم در این استان فاقد حامی هستند.

وی اظهار امیدواری کرد که با مشارکت و ورود بیشتر خیران در طرح اکرام ایتام، این یتیمان بدون حامی نیز دارای حامی شوند تا آتیه و سلامت آنها به خوبی تأمین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در استان ۹۰۰ هزار نفری خراسان شمالی ۱۲۰ هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند که از این تعداد ۸۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد بوده و به صورت مستقیم از خدمات این نهاد استفاده می کنند و ۴۰ هزار نفر نیز از اقشار آسیب پذیر بوده و به صورت موردی از کمک های کمیته امداد بهره مند می شوند.

کد خبر 2419774

برچسب‌ها