۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۶:۴۳

اخبار افغانستان/

حمله طالبان به پایگاه نظامی ارتش در نورستان/ بازداشت پنج نفر در ارتباط با سوءقصد به جان معاون اول رئیس جمهوری افغانستان

حمله طالبان به پایگاه نظامی ارتش در نورستان/ بازداشت پنج نفر در ارتباط با سوءقصد به جان معاون اول رئیس جمهوری افغانستان

حمله گروهی طالبان به پایگاه نظامی ارتش در نورستان و بازداشت پنج نفر در ارتباط با سوءقصد به جان معاون اول رئیس جمهوری از جمله تحولات افغانستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری بخدی از حمله گروهی طالبان به پایگاه نظامی ارتش در نورستان در شمال شرق افغانستان خبر داد.

این حمله صبح امروز شنبه در ولایت نورستان روی داد و درگیری میان نظامیان ارتش و طالبان مسلح همچنان ادامه دارد.

در جریان این درگیری تاکنون دو نظامی ارتش کشته و سه فرد دیگر زخمی شدند. همچنین در جریان درگیریها هشت عضو طالبان به هلاکت رسیدند، این درحالیست که سرکردگان شبه نظامیان هنوز در این باره اظهار نظر نکرده اند.

ولایت نورستان در شمال شرق افغانستان از ولایت های نا آرام این کشور به شمار می رود که طالبان مسلح در بیشتر مناطق آن فعال هستند.

خبر دیگر اینکه اداره امنیت ملی افغانستان از بازداشت پنج نفر خبر داد که قصد حمله انتحاری به جان "عبدالرشید دوستم" معاون اول رئیس جمهوری را داشتند.

مهاجمان قصد داشتند دو حمله انتحاری جداگانه را در شهر مزار شریف در جریان سفر دوستم و چهار نفر دیگر در شهر کابل انجام دهند که معاون اول رئیس جمهوری مورد حمله قرار گرفت.

بر اساس این گزارش یک نفر از این افراد در شهر مزارشریف و چهار فرد دیگر در کابل دستگیر شدند.

عبدالرشید دوستم اخیرا سخنان تندی علیه طالبان گفته و بسیاری بر این باورند که منظور دوستم کشتار طالبان در سال ۲۰۰۱ در شمال افغانستان در دشت لیلی بوده است که منجر به کشتار صدها عضو طالبان شده است.

کد خبر 2426448