۱۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۶:۲۸

مهر گزارش می دهد/

تلاش شورای شهر زنجان برای انتخاب شهردار

تلاش شورای شهر زنجان برای انتخاب شهردار

زنجان-در شرايطي كه شورای شهر زنجان در تلاش برای انتخاب شهردار جديد هستند و از سويی هنوز عزل شهردار پيشين تعيين تكليف نشده است، گر های كوری در زمینه شهری در زنجان دیده می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، این روزها در شرایطی كه  شورا ی شهر زنجان در تلاش برای انتخاب شهردار جدید است و از سویی هنوز عزل شهردار پیشین تعیین تكلیف نشده است، گره های كوری كه در مقاطع  مختلف زمان عیان شده و با مسكنی موقتی بدون گره گشایی باقی مانده بودند مجددا خودنمایی می كنند.

بلا تكلیفی نیروهای فصلی شهرداری و افزایش عوارض و جرایم از این دست گره های كور است كه تاكنون راه حل قطعی برای رفع آن ارائه نشده است برخوردهای سلیقه ای، مسكوت ماندن و پیروی از توصیه و سفارش تنها راه حل های این مشكلات بوده اند.

شهرداری اخیرا اقدام به تعدیل نیروهای سازمان پارك ها و فضای سبز كرده است، متاسفانه تعدیل نیرو در شهرداری نه تنها باری از مشكلات این نهاد عمومی غیر دولتی نمی كاهد بلكه به دلیل ورود افراد به صورت توصیه این كاهش نیرو در جای دیگر با جذب نیرو خنثی می شود  و این فریاد كارگران را درآورده است.

مرد میانسلی ظهر چهارشنبه که به دلیل مسئله تعدیل نیرو توسط شهرداری در شورای شهر به همراه تعدادی کارگران تعدیل شده جمع شده اند می گوید: خودم 30 سال در شهرداری خدمت كرده ام پسرم نیز پنج سال در سازمان پارك ها مشغول به كاربود اما به صورت ناگهانی او را  بیكار كرده اند.

مقدم ادامه می دهد: یعنی ما حق نداریم بعد از سی سال خدمت یكی از فرزندانمان را كه از شهروندان شهر هستند به كار گماریم؟.

بخشی از دیگر كاركنان بیكار شده می گوید: من 10 سال با چهار تخصص در شهرداری كار كرده ام، از جوشكاری و آبیاری و هرس درختان تا خدمات شهری اما حالا سر برج بیكار مانده ام و بلاتكلیف.

 وی می افزاید: طی ده سال گذشته قرارداد من فصلی بوده اما به دلیل تجربه ای كه دارم بیكار نشده بودم حالا به بهانه فصلی بودن قرارداد تعدیلمان كرده اند.

این كارگر شهرداری تصریح می كند: افرادی كه  پارتی دارند می آورند جایگزین ما می كنند و آن ها كه جز خدا كسی را ندارند بیكار می مانند.

بخشی می گوید: همه جوره در این كشور خدمت كرده ایم  از خدمت سربازی و جبهه تا خدمات شهری و این عاقبت كار ماست در میانسلی بیكار و بلاتكلیف بودند.

هرگونه جذب نیرو باید با مصوبه شورای اسلامی شهرباشد

 عضو شورای شهرزنجان در جلسه علنی شورا با اشاره به بخشنامه جذب نیرو در شهرداری و سازمان های وابسته با آن گفت: هرگونه جذب نیرو باید با مصوبه شورای اسلامی شهرباشد

دویران افزود: 50 نفر در دوره فعالیت شورای چهارم بدون مجوز شورا در شهرداری جذب شده  اند، به كارگیری آن ها نه به صورت فصلی بلكه قراردادی بوده و حق عده ای دیگراز افراد جویای كار تضییع شده است.

وی تصریح كرد: باید تكلیف نیروهای جذب شده تعیین شود كه برای تحقق این موضوع نامه ای با امضا 10 نفر از اعضای شورای شهر به  شهرداری ارائه شده تا مشخص شود این نیروها به چه شیوه ای وارد شهرداری شده اند؟

منشی شورای شهر زنجان نیز با اشاره به مراجعات مكرر كاركنان سازمان پارك ها و فضای سبز به شورا گفت: متاسفانه تعدیل نیرو در شهرداری كاملا سلیقه ای وبراسا رابطه محوری است.

حمزه تبار خواستار ارائه لایحه ای برای خصوصی سازی سازمان پارك ها و فضای سبز شد و افزود: خصوصی سازی موجب كاهش هزینه ها و ارائه سطح خدمات می شود.

وی تصریح كرد: امسال باید وضعیت شغلی كاركنان سازمان پارك ها مشخص شود تا از بلاتكلیفی درآیند.

سونیا كشاورز دیگر عضو شورای شهر زنجان نیز با تاكید بر تعیین تكلیف همه املاك شهرداری تاكید كرد: باید املاك و اسناد شهرداری با همكاری ثبت اسناد ثبت شود تا مشكل معارض رفع شود.

وی همچنین متذكر شد: مقرر شده بود بدهی های بالای 200 میلیون تومان تهاتری انجام شود نه تقسیط اما اكنون شاهد تقسیط مبالغ بالا هستیم.

گزارش از بنیامین کاکاوند

کد خبر 2435418

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha