۱۶ دی ۱۳۹۳، ۸:۳۳

همزمان با هفته وحدت/

یازدهمین یادواره خالق اثر مولودنامه در سنندج برگزار شد

یازدهمین یادواره خالق اثر مولودنامه در سنندج برگزار شد

سنندج- یازدهمین یادواره سید بهاء الدین شمس قریشی خالق آثارمولود نامه و معراج نامه شامگاه دوشنبه در مسجد جامع سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یازدهمین یادواره سید بهاء الدین شمس قریشی خالق آثارمولود نامه و معراج نامه شامگاه دوشنبه  با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان، استاندار و جمعی از مسئولان و خیل عظیمی ازعاشقان رسول الله در مسجد جامع سنندج برگزار شد.

مرحوم سید بهاءالدین شمس قریشی ملقب به شمس الاشراف سنندج و خالق آثاری هم چون مولود نامه ، معراج نامه، شمس العقاید به زبان كردی و اشعاری نغز و ادیبانه به زبان فارسی، كردی و عربی است.

در ماه مولود پیامبر اکرم(ص)  مردم در تکایا و مساجد استان کردستان گردهم می آیند و گروه های مولودی خوان نیز به قرائت مولود نامه می پردازند.

حدود یک دهه است که در استان کردستان هر ساله یادواره ای همزمان با هفته وحدت به منظور پاسداشت و گرامیداشت یاد مرحوم شمس قریشی توسط حوزه هنری استان برگزار می شود.

رئیس شورای افتای استان کردستان در این مراسم با اشاره به اینکه رسالت نبی مکرم اسلام (ص) شامل دو بخش است، گفت: یک بخش از رسالت پیامبر در مکه و به مبارزه با شرک و عقیده فاسد مردم گذشت و بخش دیگر آنهم در مدینه سپری شد.

ماموستا سید محمد حسینی بیان کرد: به دلیل اینکه احکام شریعت اسلام در مدینه منوره بر پیامبر اکرم نازل شد پیامبر در این شهر ابتدا اقدام به تزکیه عقیده مردم کردند.

وی عنوان کرد: حضرت محمد(ص) تنها منشاء رحمت برای مسلمانان نیست بلکه برای تمامی انسان ها مایه خیر و برکت است.

وی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام دین تندرویی نیست، گفت: اسلام دین رحمت و مخالف افراط و تفریط در هر زمینه ای نیزاست.

رئیس شورای افتای استان کردستان اظهارداشت: مردم استان باید قدر امنیت و آسایش عقیدتی و فکری موجود در استان را بدانند و اجازه نفوذ تفکرات انسان های تندور را ندهند.

ماموستا حسینی عنوان کرد: در برهه کنونی که گروهک های تکفیری هم چون داعش اقدام به نشان دادن چهره خشنی از اسلام در دنیا هستند مسلمانان وظیفه دارند که با اتحاد و یکپارچگی خود در مقابل این بدخواهان و دشمنان اسلام واقعی بایستند .

وی درارتباط با مرحوم سید بهاء الدین شمس قریشی هم گفت: شمس قریشی در سال 1324 هجری شمسی کتابی با عنوان شمس القاید را نوشت که ماموستا عبدالعظیم مجتهدی از عالمان و روحانیون بزرگ آن دوران این کتاب را تایید و تمجید کردند.

کد خبر 2457893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha