۸ بهمن ۱۳۹۳، ۲۰:۳۴

اکبری:

توجه به مسافران بعد از سفر باعث جذب بیشتر گردشگر در گلستان می شود

توجه به مسافران بعد از سفر باعث جذب بیشتر گردشگر در گلستان می شود

گرگان - مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با بیان این که پس از سفر نیز به فکر مسافران باشیم، گفت: یکی از راه های حفظ گردشگر توجه به مسافران بعد از سفر است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی اکبری، شامگاه چهارشنبه، در جلسه کارگروه سفر گلستان، ضمن اعلام آمادگی حضور پررنگ هلال احمر در ایام نوروز سال آینده اظهار کرد: به نظر من باید در هفت فرایند را به عنوان شاخص در نظر داشته باشیم و متناسب با آن وظایف هر دستگاهی مشخص شود.

اکبری گفت: تصمیم گیری برای سفر نخستین مرحله است که در آن باید شرایط لازم برای اینکه مسافران، گلستان را به عنوان مقصد سفر انتخاب کنند فراهم کنیم.

وی افزود: چگونگی حرکت در آغاز سفر دومین و ورود به استان همراه با اعتمادسازی و استقبال از مسافران سومین مرحله این فرایند است.

وی، ارائه خدمت و انجام فعالیت ها را چهارمین مرحله عنوان کرد و گفت: این مرحله باید مورد بحث بیشتری قرار بگیرد و در سال های گذشته برنامه ریزی ها از این مرحله آغاز می شد.

رییس جمعیت هلال احمر گلستان اظهار کرد: خلاقیت های خدمت و نوآوری ها و همچنین بدرقه و خروج از استان و بازخوردگیری از مسافران مراحل پنجم و ششم این فرایند را تسکیل می دهند.

اکبری به مرحله آخر اشاره و خاطرنشان کرد: در مرحله پایانی ما باید بعد از اتمام مسافرت از مسافران خبرگیری کنیم به این معنا که افرادی که استان را ترک کرده اند بدانند که ما آنها را فراموش نکرده ایم.

نقاط کمتر دیده شده مورد توجه قرار گیرد

فرماندار گمیشان در این جلسه گفت: ستاد تسهیلات سفر باید به سمت نقاطی که کمتر دیده شده است، توجه بیشتری داشته باشد.

امانگلدی ضمیر افزود: بیشتر توجه باید به مناطقی باشد که ظرفیت بسیار خوبی برای جذب گردشگر داشته باشد.

ضمیر به روش ماندگاری مسافران در استان اشاره کرد و گفت: شهرستان گمیشان سه نقطه به عنوان پتانسیل در موضوع گردشگری دارد.

وی اظهار کرد: نخستین ظرفیت گردشگری شهرستان، وجود حدود 60 کیلومتر ساحل دریا است که نقطه مناسبی برای ساماندهی گردشگری محسوب می شود.

وی افزود: همچنین داشتن ابنیه و بافت های تاریخی و تالاب بین المللی ساحلی و پدیده طبیعی گل فشان در دو نقطه از شهرستان گمیشان جزو نقاط جذب کننده گردشگر می توانند باشند.

فرماندار گمیشان با بیان اینکه هرکدام از این جاذبه ها ظرفیت مناسبی برای گردشگری به وجود آورده است خاطرنشان کرد: اعتبار لازم برای تامین زیرساخت های اولیه شهرستان هایی که در مسیر گردشگران نیستند نیز توجه شود.

ضمیر از وجود ساحل و مرز در گمیشان خبر داد و اظهار کرد: مطالعه ای که نوروز سال 93 انجام شد آلاچیق گمیشان جزو مناطق محروم یاد کرده اند که در واقع نیز همینطور است زیرا توجهی به آن نشده است.

بستر لازم جذب گردشگر در مراوه تپه ایجاد نشده است

فرماندار مراوه تپه در این جلسه گفت: مهم ترین مشکل مدیریتی استان عدم استفاده از ظرفیت گردشگران و زائران به نحو احسن است.

اسمعیل تاجی اظهار کرد: هدف این است مسافرانی را که مانند سیل مستقیم از استان عبور می کنند را طوری برنامه ریزی و هدایت کنیم که در استان باقی بمانند اما هیچ برنامه ای برای این کار پیش بینی نکرده ایم.

تاجی خاطرنشان کرد: در یک سال اخیر هیچگونه بستری در مراوه تپه فراهم نشده است و نمی توانیم انتظار داشته باشیم مسافران از این شهرستان بازدید کنند.

کد خبر 2477443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha