۲۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۱۴

عزیزنژاد:

۷۷ هزار نفر در بوشهر از خدمات طرح تحول نظام سلامت بهره‌مند شدند

۷۷ هزار نفر در بوشهر از خدمات طرح تحول نظام سلامت بهره‌مند شدند

بوشهر - قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۷۷ هزار نفر در استان بوشهر از خدمات طرح تحول نظام سلامت بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر عزیزنژاد ظهر شنبه در نشست با مسئولان طرح تحول سلامت اظهار داشت: یکی از مهمترین سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در زمینه سلامت و توسعه بهداشت و درمان است که اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی به اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: این طرح در استان بوشهر به خوبی اجرا شده است و مسئولان وزارت بهداشت و استاندار بوشهر نیز از نحوه اجرای این طرح رضایت کامل دارند.

قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به بهرمندی ۷۷ هزار نفر از مردم استان بوشهر از خدمات طرح تحول نظام سلامت، تصریح کرد: افزایش کیفیت و کمیت خدمات بهداشتی درمانی از جمله مهمترین دستاوردهای این طرح است.

وی ایجاد رضایت‌مندی در بین مردم را به عنوان دیگر اهداف طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: با اجرای برنامه‌های کارآمد، بسیاری از دغدغه‌های مردم در زمینه سلامت رفع شده است.

عزیزنژاد با بیان اینکه با ارائه بسته‌های تشویقی میزان سزارین‌ها در استان کاهش یافته و شاهد افزایش زایمان طبیعی هستیم، بیان داشت: هم اکنون حدود ۵۵ درصد از زایمان‌ها در استان بوشهر به صورت طبیعی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مزایای طرح تحول سلامت، تامین دارو و تجهیزات مورد نیاز بیمار است که باعث بهبود دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز و همچنین کاهش هزینه‌های درمانی شده است.

قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر اذعان داشت: هم اکنون مردم حدود هفت درصد از هزینه‌های درمانی را پرداخت می‌کنند که افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی نیز فقط سه درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند.

وی همچنین از تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای ارتقای فضای فیزیکی بیمارستان‌ها و وضعیت هتلینگ خبر داد و بیان داشت: بازسازی خانه‌های بهداشت نیز به خوبی در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 2495263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha