۲۹ بهمن ۱۳۹۳، ۸:۴۴

مهر گزارش می دهد/

تداوم تسلط گرد و غبار بر ایلام / لزوم ارائه خدمات پزشکی رایگان

تداوم تسلط گرد و غبار بر ایلام / لزوم ارائه خدمات پزشکی رایگان

ایلام-در حالی که گرد و غبار طی هفته اخیر به طور مستمر در استان ایلام وجود داشته و هم اکنون نیز استان را در برگرفته است، لزوم ارائه خدمات پزشکی و درمانی رایگان در این زمینه مشهود است.

به گزارش خبرنگار مهر، گرد و غبار طی ۱۰ روز گذشته مردم استان ایلام را با مشکلات متعدد مواجه کرده به طوری که هم اکنون مردم برای انجام کارهای روزمره خود کمتر از خانه خارج می شوند.

هم اکنون گرد و غبار نیز هوای استان را غبارآلود کرده است و مانند چند روز گذشته وضعیت هوای استان در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

قرار بود در استانهایی که گرد و غبار وجود دارد تمهیدات لازم به خصوص در بخش پزشکی و رایگان شدن خدمات درمانی ناشی از گرد و غبار انجام شود ولی این مهم در استان ایلام هنوز صورت نگرفه است.

تلاش نمایندگان مجلس برای خدمات پزشکی رایگان ناشی از گرد و غبار

علی محمد احمدی نماینده مردم دهلران در مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: گرد و غبار در استان ایلام طی چند روز گذشته برای مردم مشکلات زیادی ایجاد کرده و هم اکنون در استان این پدیده بیشتر شده است.

وی بیان داشت: یکی از مباحث مهم نمایندگان استان ایلام در مجلس پیگری وضعیت گرد و غبار استان و مشکلات پیش آمده برای مردم است که باید مسئولان ارشد رسیدگی کنند.

گرد و غبار و ریزگرد در گناوه

این نماینده عنوان کرد: یکی از مباحث گرد و غبار، رایگان شدن خدمات پزشکی و توزیع ماسک در استان بوده است که با پیگیری های به عمل آمده با وزارت بهداشت دستور العمل آن به زودی در استان ابلاغ و اجرایی می شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد: افرادی که به علت وجود ریزگرد‌ها، دچار بیماری‌های تنفسی و ریوی شده‌اند، یارانه درمان دریافت می‌ کنند.

وی گفت: آئین نامه و دستورکار پرداخت یارانه درمان به دانشگاه علوم پزشکی ابلاغ می‌ شود و مسئولان مربوطه باید در این زمینه اقدام کنند.

احمدی عنوان کرد: مسئله گرد و غبار در استان ایلام بسیار جدی است و مسئولان ارشد کشوری و استانی باید در این زمینه توجه ویژه ای به استان داشته باشند چراکه این استان بیشترین ضربات را وجود مرز ۴۲۰ کیلومتری می برد.

دولت در مسئله گرد و غبار به ایلام توجه کند

احمد شوهانی نماینده مردم ایلام در مجلس نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این حق مردم ایلام است که با وجود گرد و غبار از خدمات ویژه برخوردار شوند ما هم اکنون پیگیر مسائل گرد و غبار در استان هستیم.

وی بیان کرد: ایلام در زمینه گرد و غبار آسیبهای جدی در بخشهای مختلف به خود دیده، که دولت باید در این زمینه مشکلات استان را حل کند.

این نماینده  گفت : همان بسته ها و خدمات دولت در دیگر استانهایی که گرد و غبار آنها در در برگرفته، باید در استان ایلام نیز اجرایی و عملیاتی شود.

احمد شوهانی بیان داشت: حدود ۱۰ سال که پدیده ریزگردها و گرد و غبار در استان ایلام آسیب های جدی به سلامت مردم زده و سبب شیوع بیماری های مختلف شده و در مقابل نیز متاسفانه موجب از بین رفتن درختان بلوط در جنگل های زاگرسی شده اما تاکنون کمتر مسئولی در پی حل این معضل در استان برآمده است.

وی افزود: زندگی در بین مردم ایلام که به عروس زاگرس شهرت دارد بسیار سخت شده چراکه ایلام در نوک پیکان گرد و غبار است.

دولت در مسئله گرد و غبار به ایلام توجه دارد

محمدرضا مروارید استاندار ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به طور قطع پدیده گرد و غبار در سالهای گذشته و همین روزها مشکلاتی برای سطح استان ایلام به وجود آورده است.

وی بیان داشت: دولت در زمینه گرد و غبار به همه استانهای آسیب پذیر توجه دارد و ایلام هم یکی از استانهای مورد توجه دولت است.

استاندار ایلام اظهار داشت: به طور قطع اگر مصوباتی در زمینه پزشکی و ....برای استانها در نظر گرفته شود، در ایلام نیز اجرایی می شود.

خبرنگار: رمضان نوری

کد خبر 2499233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha