۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۰۸

منوچهری:

کشت متراکم در استان بوشهر توسعه می‌یابد/ لزوم سالم‌سازی تولید

کشت متراکم در استان بوشهر توسعه می‌یابد/ لزوم سالم‌سازی تولید

بوشهر - مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر با تاکید بر توسعه کشت متراکم در استان، گفت: گسترش کشت متراکم می تواند ضریب تولید محصولات کشاورزی را ۵۰برابر و در مصرفه آب نیز ۹۰ درصد صرفه جویی کند.

محمدتقی منوچهری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اشتغال پایدار در کشاورزی است و کشاورزی در تولید اشتغال از صنعت نفت نیز بهتر و راهگشا تر است زیرا نفت روزی تمام می شود و تنها مشکلاتی را بر جای می گذارد اما توجه به کشاورزی در تولید اشتغال سهم بسزایی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه مشکلات فعلی بخش کشاورزی در آینده نیز وجود خواهد داشت، ادامه داد: سرمایه گذاری در ایجاد زیرساخت های کشاورزی ضروری است و اعتقاد دارم باید کشاورزی به سمت صنعتی و مکانیزه شدن برود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه در حال حاضر چهار هزار و ۲۰۰ مترمکعب آب برای تولید ۲۴هزار تن محصول استفاده می شود، افزود: در صورت استفاده از طرح کشت متراکم، در هر ۱۰۰ هکتار زمین با استفاده از ۴۰۰ هزار متر مکعب آب، می توان به همین اندازه محصول تولید کرد.

تشکیل کمیته بررسی احداث آب‌شیرین‌کن در مناطق مختلف استان

منوچهری با تاکید بر اینکه محصولاتی مانند گوجه فرنگی باید تنها در گلخانه‌ها تولید شوند، ابراز داشت: این روش، ضمن صرفه جویی در مصرف آب، باعث می‌شود، پساب هم تولید نشده و به محیط زیست آسیب نرسد.

وی از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی احداث آب‌شیرین‌کن در مناطق مختلف استان خبر داد و اضافه کرد: برای خرید تضمینی محصول گوجه فرنگی کشاورزان استان، مراکز خرید این محصول در بخش های بردخون، آبدان، کنگان و عسلویه دایر می شود.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: در حال حاضر شاهد آلودگی صیفی و سبزی‌جات هستیم و باید به سمت سالم‌سازی تولید برویم تا ضمن تولید پایدار، محیط زیست نیز آسیب نبیند.

کشت متراکم ضریب تولید محصولات کشاورزی را ۵۰ برابر می‌کند

منوچهری گفت: با توجه به خشکسالی‌های چند سال اخیر، مشکلاتی در تامین علوفه دامداران به وجود آمد که از طریق مرکز برای شش ماه دامداری‌ها، علوفه تامین خواهد شد و با بازپرداخت هزینه شش ماهه بین دامداران توزیع می‌شود.

وی گفت: تشکیل تعاونی‌های کشاورزی از طریق بخش خصوصی ضروری است و برای توسعه و گسترش این تعاونی‌ها اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر با تاکید بر توسعه کشت متراکم در استان، گفت: گسترش کشت متراکم می تواند ضریب تولید محصولات کشاورزی را ۵۰برابر و در مصرفه آب نیز ۹۰ درصد صرفه جویی کند.

کد خبر 2507932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha