۱۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۲۳

در گفتگو با مهر اعلام شد؛

تشکیل صندوق ملی حمایت از توسعه گل و گیاه در کشور

تشکیل صندوق ملی حمایت از توسعه گل و گیاه در کشور

مدیرعامل اتحادیه سراسری گل و گیاه و محصولات گلخانه‌ای کشور از تشکیل صندوق تخصصی ملی حمایت از توسعه گل و گیاه و محصولات گلخانه‌ای در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

رضا ذوالفقاری در گفتگو با مهر با اشاره به تشکیل صندوق تخصصی ملی حمایت از توسعه گل و گیاه، محصولات گلخانه‌ای و صنایع و خدمات وابسته در آینده‌ای نزدیک، اظهارامیدواری کرد: با تشکیل این صندوق بخشی از مشکلات گل و گیاه و محصولات گلخانه‌ای کشور حل شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری گل و گیاه و محصولات گلخانه‌ای کشور افزود: علی‌رغم اینکه بیش از یک دهه است که از تشکیل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه کشاورزی گذشته اما متاسفانه تاکنون حرکتی برای تشکیل صندوق تخصصی گل و گیاه نشده بود که با پیگیری‌های این اتحادیه، مدیران و کارشناسان وزارت تعاون، حمایت‌های معاونت امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت در حال شکل گیری و تاسیس است.

وی افزود: با توجه به اینکه به زودی توسعه گلخانه‌ها در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت، حفاظت از سرمایه‌ها و منابع انسانی به وجود آمده در این بخش برای رسیدن به این توسعه ضرورتی اجتناب ناپذیراست.

ذالفقاری ادامه داد: قطعا یکی ازپایه‌های اصلی توسعه، تولیدکنندگان و پیشکسوتانی هستند که سال‌هاست درگیر این شغل بوده‌اند وصاحب تجارب علمی، فنی و تجربی با ارزشی هستند که باید وضعیت فعلی آنان بهبود پیدا کند همچنین در کنار این منابع، فارغ‌التحصیلان‌ و سرمایه‌گذاران جدید قرار ‌گیرند که به توسعه کمک شایانی خواهند کرد.

ذوالفقاری اظهارداشت: وضعیت کلی و فعلی تولیدکنندگان محصولات گلخانه ای با وضعیت مطلوب فاصله دارد و ایجاد صندوق می‌تواند یکی از عواملی باشد که به بهبود این شرایط کمک کند.

وی درباره میزان سرمایه گذاری در صندوق یاد شده نیز اظهار امیدواری کرد، این صندوق با سرمایه پایه ۲۰۰ میلیارد تومان( ۵۱ درصد سهم بخش خصوصی و ۴۹ درصد سهم بخش دولتی) کار خود را آغاز کند و کلیه گلخانه داران کشور در قالب تشکل‌های استانی به زودی از موقعیت این صندوق بهره مند شوند.

 

کد خبر 2770762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha