۲۵ آبان ۱۳۸۴، ۱۴:۴۳

اخبار كوتاه هنري از نهادهاي فرهنگي و هنري

اخبار كوتاه هنري را در مهر بخوانيد.

كانون نمايش فرهنگسراي علوم عضو مي‌پذيرد

كانون نمايش فرهنگسراي علوم به منظور شكوفايي استعداد نوجوانان و جوانان و نيز فراهم نمودن زمينه رشد خلاقيت، از علاقمندان ثبت نام مي‌كند. به گزارش گروه فرهنگ و هنر"مهر" به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي علوم، كانون نمايش و تئاتر شامل گرايش‌هاي بازيگري و كارگرداني است كه قبل از تشكيل كلاس‌ها، از كليه ثبت نام شدگان آزمون بعمل مي‌آيد. لازم به ذكراست كه آزمون ورودي روز يكشنبه بيست و نهم آبان ماه ساعت 18برگزار مي‌شود.
علاقمندان مي‌توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر و شركت در آزمون ورودي به نشاني ميدان بريانك، خيابان شهيد دعوتي، ابتداي خيابان خوش جنوبي، خيابان شهيد اميرقلي (نيكو)، فرهنگسراي علوم مراجعه نمايند.
تلفن: 55715879-55732565-55765883

فرهنگستان هنر ميزبان هم‌انديشي "جهاني شدن وهنر"

سومين هم‌انديشي "جهاني شدن و هنر" (ايران و آسياي صغير) برگزار مي‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر "مهر" به نقل از روابط عمومي فرهنگستان هنر، سومين هم‌انديشي جهاني شدن و هنر روزهاي 30 آبان و اول آذرماه در بنياد آفرينش‌هاي هنري نياوران برگزار خواهد شد.
در اين هم‌انديشي دو روزه كارشناسان و صاحب نظراني از ايران و تركيه پيرامون محورهايي چون "جايگاه جهاني شدن و توليد آثار هنري و فرهنگي كشورهاي آسياي صغير" و "تحولات فن‌آوري درعرصه هنر و ارتباطات"، "ارتباطات مدرن و مراقبت از فرهنگ‌هاي بومي"، "ابعاد هنر جهاني آسياي صغير" و ... به ارائه مقاله و ايراد سخن خواهند پرداخت.
اين هم‌انديشي به همت فرهنگستان هنر، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و رايزني فرهنگي ايران در تركيه برگزار خواهد شد. پيش از اين فرهنگستان هنرهم‌انديشي‌هاي جهاني شدن و هنر را با محور ژاپن و هند برگزار كرده بود.

رهاورد درفرهنگسراي طبيعت

فرهنگسراي طبيعت (اشراق) درراستاي حمايت از هنرمندان بومي و محلي منطقه اقدام به برپايي نمايشگاه نقاشي، طراحي و كلاژ تحت عنوان "رهاورد" از تاريخ 23آبان ماه نموده است.
به گزارش گروه فرهنگ و هنر "مهر" به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي طبيعت (اشراق)، در اين نمايشگاه 40اثر از آثار گروهي از هنرمندان معاصر تا تاريخ 30 آبان ماه در معرض ديد عموم قرار خواهد گرفت.
علاقمندان مي توانند براي بازديد از نمايشگاه مذكور همه روزه از ساعت 12-9 و 19-13 به نشاني فلكه دوم تهرانپارس - انتهاي خيابان جشنواره - فرهنگسراي طبيعت مراجعه نمايند.
تلفن تماس : 13-77324112

حضور اساتيد خوشنويسي در مركزدانش‌پژوهان شاهد و ايثارگر

نشست‌هاي تئوري و عملي خوشنويسي با حضور استاد صمدي، استاد نوروزي‌منش و استاد جواهرپور در انجمن هنرهاي تجسمي مركز دانش‌پژوهان شاهد و ايثارگر برگزار مي شود.
به گزارش گروه فرهنگ و هنر "مهر" به نقل از ستاد خبري مركز دانش‌پژوهان شاهد و ايثارگر، انجمن هنرهاي تجسمي شاهد و ايثارگر كشور نشست هاي تئوري و عملي خوشنويسي را با حضور عبدالصمد صمدي، استاد خط ثلث و نسخ، ناصر نوروزي منش و ناصر جواهرپور، اساتيد خط نستعليق، در تاريخ 26 و 27 آبان در مركز دانش پژوهان شاهد و ايثارگر كشور برگزار مي كند.

همچنين انجمن ادبي شاهد و ايثارگر كشور نشست‌هاي ادبي و كارگاهي خود را 26 و 27 آبان ماه برگزار مي كند.
انجمن ادبي شاهد و ايثارگر كشور در راستاي بهينه سازي فعاليت هاي خود كارگاهي تحت عنوان كارگاه چهارم در روزهاي 26 و27 آبان در مركز دانش پژوهان شاهد با موضوع‌هاي نقد ادبي در ادبيات، نقد ادبي در شعر و نقد ادبي در داستان با حضور اساتيد دانشگاهي و شاعران و نويسندگان معاصر كشور(دكتر كورش صفوي، استاد شمس لنگرودي و محمدرضا گودرزي) برگزار مي‌كند.

آموزش خوشنويسي و تذهيب توسط استاد قمشه‌اي

خانه فرهنگ اميركبير اقدام به برگزاري كلاس‌هاي آموزش خوشنويسي و تذهيب توسط استاد الهي قمشه اي نموده است.
به گزارش گروه گروه فرهنگ و هنر "مهر" به نقل از روابط عمومي ستاد منطقه غرب، با آغاز فصل پاييز ثبت نام براي اين دوره از كلاس ها آغازشده است و علاقمندان براي ثبت نام مي توانند به نشاني شهرك راه آهن، بلوار اميركبير، خيابان 18 متري اول، نبش بنفشه سوم، پلاك 19، خانه فرهنگ اميركبير مراجعه نمايند. تلفن: 44712200

 "طلبكارها"ي استريندبرگ در فرهنگسراي نياوران

ساعت 17 شنبه و يكشنبه 28 و 29 آبان دومين جلسه نمايشنامه‌خواني موضوعي بنياد آفرينش‌هاي هنري نياوران با خوانش اثر ملودرام "طلبكارها" نوشته "يوهان آگوست استريندبرگ" با كارگرداني "هومن كيايي" در سالن گوشه فرهنگسراي نياوران برگزار مي‌شود.
دلارا نوشين، فرشيد قلي پور و هومن كيايي نقش‌خوانهاي اين اثر خواهند بود و نسرين عجمي دستياري كارگردان و ميثم ميرزايي انتخاب موسيقي را بر عهده دارند.
"طلبكارها" داستان نقاش جوان فلجي به نام "آدولف" را روايت مي كند.

نمايشگاه نقاشي درفرهنگسراي شهر

نمايشگاهي از آثار نقاشي خانم‌ها الهه و الهام حدادپور در فرهنگسراي شهر برپا شده است.
به گزارش گروه فرهنگ و هنر"مهر" به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي شهر، در اين نمايشگاه تعداد 32 تابلو نقاشي آبرنگ، رنگ روغن و مداد رنگي با موضوعات طبيعت و پرتره به نمايش گذاشته شده است. اين نمايشگاه از تاريخ 24 آبان برپا شده و تا سوم آذر ماه ادامه خواهد داشت.
علاقمندان براي بازديد از آثار اين دو خواهرهنرمند مي توانند از ساعت 9 تا 19 روزهاي يادشده (به جز ايام تعطيل) به فرهنگسراي شهر واقع در انتهاي بزرگراه رسالت (غرب)، سه راه دهكده، جنب دبيرستان سپيده كاشاني مراجعه نمايند.
تلفن :44141144-44141133- نمابر: 44143777

کد خبر 254223

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha