۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۰۲

با مشارکت پزشکان اردبیلی صورت گرفت

منطقه گردشگری جنگل فندقلوی نمین پاکسازی شد

منطقه گردشگری جنگل فندقلوی نمین پاکسازی شد

نمین – منطقه نمونه گردشگری جنگل فندقلوی نمین از سوی، تشکل های مردم نهاد، دوستداران طبیعت و نیز با مشارکت پزشکان اردبیلی پاکسازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این برنامه که بعد از ظهر جمعه در این منطقه برگزار شد، جامعه پزشکی اردبیل با همت انجمن رفتگران طبیعت استان توانستند بخش های عمده ای از این طبیعت بکر و زیبا را پاکسازی کنند.

مسئول انجمن رفتگران طبیعت استان اردبیل در حاشیه این مراسم تصریح کرد: درک اهمیت و تاکید بر لزوم حفظ محیط زیست از سوی پزشکان که التیام بخش درد افراد جامعه هستند مایه مسرت و خوشحالی است.

عاضمی زاده با تقدیر از دوستداران طبیعت و فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست در جامعه را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد برگزاری هر چه بهتر برنامه هایی از این دست باشیم.

پیش از این نیز همزمان با سالروز زمین پاک و با مشارکت مردمی، سمن های محیط زیست و اداره محیط زیست استان اردبیل مناطق گردشگری اردبیل از زباله پاکسازی شده بود.

مناطق مشه سویی و لمیر در نمین، دریاچه گردشگری و تفریحی شورابیل در اردبیل، دامنه کوه و روستای آلوارس در سرعین و طبیعت بولاخلار در نیر از جمله مناطقی بودند که از سوی دوستداران پاکسازی شده بود.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل نیز در این خصوص در گفتگو با مهر با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در بین شهروندان عمده زباله آسیب زا به طبیعت را پلاستیک دانست و افزود: این ماده به دلیل ارزانی و سهولت وارد زندگی مردم شده و به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

سید رضا موسوی معتقد است برای حذف مواد مضرر محیط زیست باید علاوه بر فرهنگ سازی مواد جایگزین به مردم معرفی شود تا خود نسبت به انتخاب آن تصمیم گیری کنند.

کد خبر 2560819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha