۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۳۸

مهر گزارش می دهد؛

فوتبال کرمانشاه اسیر مشکلات مالی/ انتظار هواداران هشت ساله شد

فوتبال کرمانشاه اسیر مشکلات مالی/ انتظار هواداران هشت ساله شد

کرمانشاه- مسائل مالی و نبود اسپانسر از مهمترین مشکلاتی است که فوتبال استان کرمانشاه با آن دست و پنجه نرم کرده و باعث شده که مردم این استان همچنان در حسرت حضور در سطح اول فوتبال باقی بمانند.

به گزارش خبرنگار مهر، ورزش کرمانشاه علی رغم وجود استعدادها و ظرفیت های مناسب، طی سال های اخیر با مشکلات زیادی مواجه بوده و همین موضوع باعث شده که ورزشکاران مستعد این استان به دلیل وجود این مشکلات در رشته های مختلف ورزشی جذب استان های دیگر شوند.

در حال حاضر مشکلات مالی به دغدغه اصلی تمامی هیئت های ورزشی استان تبدیل شده و در کنار آن بی توجهی مسئولان نیز بر این مشکلات می افزاید.

مشکلات مالی باعث شده که استان کرمانشاه در سطح اول رشته های مختلف ورزشی کشور حضور نداشته واین استان با وجود استعدادهای فراوان توان تیم داری در سطح اول ورزش کشور را نداشته باشد که از آن جمله می توان به رشته های والیبال، کشتی، وزنه برداری و ... اشاره کرد.

اما در این میان ورزش مهیج و پرطرفدار فوتبال نیز مورد غفلت قرار گرفته و مردم ورزش دوست کرمانشاه همچنان در انتظار و حسرت حضور یک تیم از استان در سطح اول فوتبال کشور هستند.

تنها حضور کرمانشاه در سطح اول فوتبال کشور

سال ۸۶ بود که تیم شایسته شیرین فراز کرمانشاه با هدایت فراز کمالوند و با شکست تراکتور سازی تبریز در دو بازی رفت و برگشت مرحله پلی آف توانست جواز حضور در مسابقات لیگ برتر فوتبال را کسب کند.

شیرین فراز

اما به دلیل عدم حمایت کافی از سوی مسئولان و هزینه سنگین تیم داری در مسابقات لیگ برتر، این حضور دوامی نداشت و شیرین فراز در پایان فصل به عنوان یکی از تیم های سقوط کننده به لیگ دسته اول فوتبال معرفی شد.

پس از آن، این تیم با عنوان راهیان در مسابقات لیگ دسته اول فوتبال حضور داشته و تلاش چندانی برای لیگ برتری شدن این تیم از سوی مسئولان مشاهده نشده است.

مسئولان این تیم طی سال های اخیر بارها از بی توجهی و حمایت نکردن مسئولان اعلام نارضایتی کرده و مشکلات مالی را دلیل نتیجه نگرفتن های این تیم و جذب بازیکنان مورد نظر عنوان کرده اند.

اما فصل ۹۳-۹۴ تیم راهیان یکی از بدترین فصل های خود را در رقابت های لیگ دسته اول فوتبال سپری کرد و با کسب نتایج ضعیف در تمامی طول فصل در رده های پایانی جدول قرار داشت و در نهایت با قرار گرفتن در رده دهم جدول گروه خود به دسته پایین تر سقوط کرد.

مسائل مالی در فوتبال حرف اول را می زند

رئیس هیئت فوتبال استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت فوتبال استان کرمانشاه، اظهار داشت: به لحاظ وجود ظرفیت ها و استعدادها ما از استان های همجوار در وضعیت بهتری هستیم، اما حقیقت این است که در حال حاضر همدان از ما پیشی گرفته است.

علی محبی زنگنه گفت: از زمانی که آقای مرادی به عنوان استاندار همدان انتخاب شده و با حمایت هایی که وی انجام داده آنها از ما پیشی گرفته اند، البته این در حالیست که تیم پاس متعلق به استان همدان نبوده و آنها این تیم را از تهران به همدان منتقل کرده اند.

وی با اشاره به تنها حضور کرمانشاه در لیگ برتر فوتبال با تیم شیرین فراز، افزود: تیم داری در لیگ برتر مستلزم داشتن توانایی مالی بالایی است و مدیر عامل وقت شیرین فراز نیز در آن زمان در حد توان خود بازیکنان و مربیانی را جذب کرد اما به دلیل فشارها و مشکلات مالی نتوانست تیم را حفظ کند.

محبی خاطر نشان کرد: این یک حقیقت است که در حوزه فوتبال حرف اول را مسائل مالی می زند.

راهیان

وی همچنین به وضعیت بد راهیان در فصل جاری مسابقات لیگ دسته اول اشاره و ضمن قدردانی از زحمات کریمی، مدیر عامل این باشگاه برای فوتبال استان، گفت: وی تمامی توان خود را برای موفقیت فوتبال استان به کار گرفته اما به تنهایی نمی توان کاری از پیش برد.

رئیس هیئت فوتبال استان کرمانشاه، تصریح کرد: برای تداوم حضور در مسابقات لیگ دسته اول فوتبال و یا قرار گرفتن در کورس صعود باید بیش از یک میلیارد تومان هزینه کرد.

بعثت و راهیان تنها تیم های صد درصد خصوصی کشور هستند

محبی، تیم های راهیان و بعثت کرمانشاه را به عنوان تنها تیم های صد درصد خصوصی کشور معرفی کرد و افزود: این موضوع شرایط ادامه کار را برای این تیم ها سخت خواهد کرد.

وی گفت: ما هم اکنون شاهد هستیم تیمی همانند خیبر خرم آباد وابسته به هیئت بوده و از سوی افراد مختلف نیز به این تیم کمک می شود.

این مسئول نبود اسپانسر را یکی از مشکلات اصلی فوتبال و سایر رشته های ورزشی در استان کرمانشاه عنوان کرد.

کرمانشاه تنها شهری است که شهرداری آن تیم ندارد

رئیس هیئت فوتبال استان کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: یکی از انتقادهایی که بنده به عنوان یک عضو جامعه فوتبال داشته و دارم این است که چرا شهرداری کرمانشاه تیم ندارد.

محبی گفت: اگر جدول لیگ های مختلف را نگاه کنیم می بینیم که هیچ شهری نیست که شهرداری آن تیم نداشته باشد و تنها در کرمانشاه اینگونه است و اینکه بگوییم مسئولان حمایت نمی کنند، از این بعد صحیح است. 

وی خاطر نشان کرد: البته به تازگی شهرداری سنقر و گیلانغرب وارد این عرصه شده که ما از آنها قدردانی می کنیم اما انتظار این است که شهرداری کرمانشاه نیز همانند شهرهای استان های دیگر به شکل جدی وارد عرصه ورزش شود.

محبی همچنین ضمن اشاره به ظرفیت های فوتبال استان در حوزه بانوان از استاندار کرمانشاه خواست تا مساعدت های لازم را در راستای کمک به فوتبال استان و از جمله فوتبال بانوان به عمل بیاورد.

وی گفت: هم اکنون بیش از ۲۰ نفر از بانوان ما که جزو بهترین های کشور هستند جذب تیم های استان های دیگر شده و این جای تاسف است که چرا آنها نباید برای تیم خودشان بازی کنند.

رئیس هیئت فوتبال استان ضمن ابراز تاسف از این شرایط، اظهار داشت: تیم فوتبال بانوان هیئت استان در فصل گذشته توانست جواز حضور در مسابقات لیگ برتر را کسب کرده اما نتوانست به دلیل مشکلات مالی در این رقابت ها شرکت کند.

محبی افزود: البته امسال آقای جوهری مدیر کل ورزش و جوانان استان قول های مساعد جذب اسپانسر برای حضور تیم بانوان کرمانشاه را در لیگ داده است که امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

وی گفت: البته هم اکنون تیم داری در حوزه فوتبال بانوان نیز مستلزم هزینه های بالایی است و ما برای جذب هر بازیکن کرمانشاهی که اکنون در خدمت تیم های دیگر هستند، باید مبالغ زیادی پرداخت کنیم.

پیشرفت در فوتبال نیازمند صرف هزینه است

یکی از مربیان جوان کرمانشاهی نیز در رابطه با وضعیت فوتبال استان، به خبرنگار مهر، گفت: برای موفقیت در عرصه فوتبال و حضور در سطوح بالای آن نیازمند صرف هزینه هستیم.

عرفان سیفی پور افزود: در حال حاضر مسائل مالی در فوتبال حرف اول را زده و تیمی که خواستار موفقیت است باید در این راستا هزینه کند.

وی با اشاره به هزینه های سنگین تیم داری بویژه در لیگ برتر فوتبال، گفت: ما برای حضور مجدد کرمانشاه در سطح اول فوتبال کشور، نیازمند ورود هر چه بیشتر بخش خصوصی و همچنین حمایت همه جانبه مسئولان استان هستیم.

سیفی پور همچنین با اشاره به اهمیت توجه به فوتبال پایه، خاطر نشان کرد: در این حوزه در استان کارهای خوبی صورت گرفته اما برای تداوم آن باید مشکلات و مسائل مالی برطرف شود.

وی خاطر نشان کرد: امروز شاهد هستیم که در بسیاری از استان ها، مسئولان توجه خوبی نسبت به فوتبال و دیگر ورزش ها نشان داده و همین امر موجب بهبود ورزش در این استان ها شده است.

حضور موفق بازیکنان کرمانشاهی در تیم های لیگ برتری

در حال حاضر چندین بازیکن از استان کرمانشاه در بهترین تیم های لیگ برتر بازی می کنند که این نشان دهنده ظرفیت بالای فوتبال در این استان است که از شاخص ترین آنها می توان به محمد نوری کاپیتان پرسپولیس، بختیار رحمانی بازیکن فولاد و کاوه رضایی یکی از بهترین مهاجمان لیگ که عضو باشگاه ذوب آهن است، اشاره کرد.

کاوه رضایی

در فوتبال بانوان نیز هم اکنون چند بازیکن کرمانشاهی در رده های مختلف سنی عضو تیم های ملی بوده و تمامی اینها حکایت از ظرفیت بالای کرمانشاه در این رشته ورزشی است.

ورود بخش خصوصی با همراهی و حمایت مسئولان می تواند فوتبال کرمانشاه را از وضعیت و شرایط نابسامان فعلی خود خارج کرده و مردم این استان پس از سال ها شاهد حضور مجدد کرمانشاه در سطح اول فوتبال کشور باشند.

گزارش از جعفر اسماعیلی

کد خبر 2564110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha