۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۸:۴۳

نوروزیان:

خراسان شمالی در جذب بیسوادان رتبه پنجم کشوری را کسب کرد

خراسان شمالی در جذب بیسوادان رتبه پنجم کشوری را کسب کرد

بجنورد- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: این استان در جذب بیسوادان، رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحیم نوروزیان سه شنبه شب در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی که با حضور اعضای این شورا در محل استانداری برگزار شد، افزود: بر اساس آمار و اطلاعات اعلام شده، عملکرد این استان در حوزه سوادآموزی طی سال گذشته مثبت ارزیابی شده است.

وی اظهار داشت: ریشه کن کردن بیسوادی نیازمند عزم عمومی است و همه اقشار جامعه به ویژه مدیران و مسئولان و همچنین انجمن ها و نهادهای مردم نهاد باید برای تحقق این امر کمک کنند.

نوروزیان با ابراز رضایت از توجه بیشتر به مقوله سوادآموزی پس از تاسیس استان اظهار داشت: باید سواد آموزی به دست مردم سپرده شود، چرا که نتیجه آن قطعا از آنچه هست بهتر خواهد بود.

وی از رشد هشت درصدی سوادآموزی نسبت به میانگین کشوری خبرداد و گفت: خراسان شمالی در جذب بی سوادان نیز نسبت به میانگین کشوری ۱۶.۷ درصد رشد داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این جلسه از وجود ۳۰ هزار نفر کم سواد در این استان خبرداد و گفت: علاوه بر این، تعداد افراد بی سواد نیز حدود ۲۹ هزار نفر است.

سیدمحمد لنگری تصریح کرد: باید با بستن مبادی ورود بیسوادی برای کاهش تعداد بیسوادان و شتاب بخشی بیشتر به مقوله سوادآموزی تلاش کرد.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم که بیسوادی تا سال ۹۶ در این استان ریشه کن شود.

مهدی مودی معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: این استان در مقایسه عملکرد استان ها در سال 93، رتبه یازدهم و در جذب بی سوادان رتبه پنجم کشوری را از آن خود کرده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز مهمترین مشکل حوزه آموزش در این استان را فقر مالی و فرهنگی خانواده دانش آموزان عنوان کرد.

عصمت بدخشان اظهار داشت: اجرای طرح خانه به خانه شناسایی دانش آموزان شش ساله برای ورود به مدرسه از سوی این اداره کل در دست اجراست.

وی همچنین از تدوین بسته حمایتی طی سال جاری برای دانش آموزان مقطع ابتدایی خبر داد و گفت: بیش از ۹۹ درصد دانش آموزان این مقطع در سال گذشته، تحت پوشش تحصیلی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان و جمعیتی بالغ بر ۹۱۰ هزار نفر، ۱۶۵ هزار دانش آموز دارد.

کد خبر 2579649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha