۲۹ آذر ۱۳۸۴، ۱۲:۳۱

جشنواره تئاتر خياباني فردا آغاز مي‌شود

اولين جشنواره سراسري تئاترخياباني فردا چهارشنبه (30 آذر) در شهر مرزي مريوان آغاز به كار مي‌كند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر "مهر" به نقل از روابط عمومي اداره كل هنرهاي نمايشي، اين جشنواره با حضور بيش از دويست هنرمند تئاتر و تئاتر خياباني از استان‌هاي مختلف كشور به مدت چهار روز در اين شهر برپا مي‌شود.

بيست نمايش خياباني در طول اين چهار روز در ميادين، مدارس، پادگان‌ها و نقاط اصلي شهر مريوان به اجرا گذاشته مي‌شود و هنرمندان تئاتر خياباني استان‌هاي گيلان، هرمزگان، همدان، تهران، سمنان، گلستان، كردستان، كرمانشاه، كرمان، زنجان، آذربايجان شرقي، مازندران، چهارمحال و بختياري و آذربايجان غربي به هنرنمايي مي‌پردازند.

روابط عمومي اداره كل هنرهاي نمايشي همچنين اعلام كرد در طول برگزاري جشنواره تئاتر خياباني علاوه بر اجراي بيست نمايش، نشست‌هاي تخصصي و پژوهشي پيرامون تئاتر خياباني با حضور صاحب‌نظران و كارشناسان و شركت‌كنندگان برپا خواهد شد. سخنراني چهره‌هايي چون دكتر سعيد كشن فلاح و دكتر فرشيد ابراهيميان پيرامون تئاتر خياباني ايران و جهان از ديگر برنامه‌هاي پيش‌بيني شده اين جشنواره است.

جشنواره تئاتر خياباني مريوان طي ده دوره برگزاري در محدوده استان كردستان و شهر مريوان برپا مي‌شد و امسال به ابتكار اداره كل هنرهاي نمايشي و با همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهر مريوان و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كردستان به صورت اولين جشنواره سراسري تئاتر خياباني با حضور نمايندگان گروههاي تئاتري از استان‌هاي مختلف كشور برپا مي‌شود.

جشنواره سراسري تئاتر خياباني تا سوم ديماه در شهر مريوان ادامه مي‌يابد.

کد خبر 268045

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha