۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۴۷

مداحان و ذاکران جوان بیرجندی تجلیل می شوند

مداحان و ذاکران جوان بیرجندی تجلیل می شوند

بیرجند- همزمان با ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، از مداحان جوان خراسان جنوبی تجلیل می شود.

عباس سروری مسئول کانون مداحان بیرجند در گفتگو با مهر با اعلام این خبر افزود: در شهرستان بیرجند 440 ذاکر برادر و 100 نفر ذاکر خواهر شناسایی شده که همزمان با ولادت حضرت علی اکبر(ع) از برادران ذاکر تجلیل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) از ذاکران خواهر نیز تجلیل خواهد شد، بیان داشت: از وظایف کانون مداحان است که مداحان و ذاکران را از آغاز جوانی حمایت کند و محیطی فراهم کند که این افراد بتوانند ادامه دهنده راه ذاکرین باشند.

سروری با بیان اینکه امید است با برگزاری این مراسم قدمی در راستای فراهم سازی این محیط برداشته شود، بیان داشت: برگزاری دوره های تخصصی، معرفی برای گرفتن کد سفر عتبالت عالیات و معرفی به بانک ها برای وام های قرض الحسنه از جمله اقدامات صورت گرفته برای این ذاکرین است.

مسئول کانون مداحان بیرجند از برگزاری مسابقات دعاخوانی و مداحی در دو دوره قبل و بعد از ماه مبارک رمضان خبرداد و گفت: این مسابقات ویژه ذاکرین 18 تا 28 سال برگزار و به هفت نفر از افراد برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد.

وی خواستار معرفی مداحان و پیرغلامان در عرصه مداحی توسط هیات های مذهبی شد و تصریح کرد: به منظور سرکشی از این پیشکسوتان و تکمیل بانک اطلاعاتی کانون به همکاری بیشتر این هیات ها نیاز داریم.

رونمایی از سایت کانون مداحان بیرجند

مسئول کانون مداحان بیرجند از رونمایی سایت کانون مداحان بیرجند همزمان با ولادت حضرت علی اکبر(ع) خبرداد و افزود: این سایت با هدف هماهنگی وحرکت یک سوی مداحان و تکمیل بانک اطلاعاتی مداحان ایجاد شده است.

وی با اشاره به سایر اهداف ایجاد این سایت بیان داشت: باتوجه به حرکت دشمنان علیه باورهای اسلامی در فضای مجازی باید از طریق ایجاد این سایت ها آگاه سازی کنیم و نقطه مقابلی با این حرکت ها باشیم.

سروری افزود: آموزش مداحی در فضای مجازی، اخبار فرهنگی، گالری عکس و گزارشات ازجمله بخش های این سایت می باشد و استفاده برای عموم کاربران بلامانع است.

کد خبر 2762172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha