۲۲ دی ۱۳۸۴، ۱۲:۴۸

از سوي دبير كل انجمن جهاني مسلمانان

انتشار مجدد تصوير موهن پيامبر اكرم(ص) در نروژ محكوم شد

دبير كل انجمن جهاني مسلمانان انتشار مجدد كاريكاتور اهانت آميز پيامبر اكرم (ص) در مجله اي نروژي را به شدت محكوم و عملكرد رسانه هاي غربي را سوال برانگيز توصيف كرد .

به گزارش خبرنگارگروه دين و انديشه "مهر"، هنوز موضوع  انتشار كاريكاتور موهن پيامبر اكرم (ص) روزنامه " جولند پستن" ماه دسامبر در دانمارك حل نشده  است كه مجله اي در نروژ با انتشار مجدد اين تصوير به طور آشكار و علني به اسلام توهين كرد. 

دكتر عبدالله تركي دبير كل انجمن جهاني مسلمانان اقدام مجدد انتشار كاريكاتور پيامبر اكرم (ص) را به شدت محكوم و عدم كنترل رسانه هاي غربي را تقبيح كرد.

وي گفت : مجله نروژي به منظور توهين به پيامبر اكرم (ص) و استهزاء مسلمانان از روي تعمد به اين كار اقدام كرده است، زيرا مجددا به انتشار تصويري پرداخته كه چندي پيش در روزنامه " جولند پستن" دانمارك چاپ شده بود.

عبدالله تركي افزود: غرب با اين كار به بد نام كردن اسلام، مخدوش كردن اين دين حنيف، اهانت به ساحت مقدس نبي اكرم (ص) و توهين به مسلمانان پرداخته است.

وي با اشاره به اقدام مجله مذكور تصريح كرد : اروپا با زير پا گذاشتن علني قوانين بين المللي به عقايد و موازين دين اسلام و مؤسسات اسلامي توهين كرده است و از اين موضوع اظهار نگراني و انزجار كرد.

دبير كل انجمن جهاني مسلمانان اظهار داشت : بايد از ادامه آثار منفي كه رسانه هاي غربي به منظور توهين به اسلام انجام مي دهند و آثار خشم و نفرت از اسلام ميان ملتهاي اروپايي ديده مي شود، جلوگيري به عمل آيد.

وي از مؤسسات فرهنگي و اجتماعي اروپا خواست تا در مقابل حملات و دشمنيهايي كه به اسلام مي شود اقدام كرده و با گفتگوهاي اساسي اين مشكل را حل كنند.

به گزارش خبرگزاري اسلامي، به منظور حل كردن موضوع كاريكاتور موهن پيامبر اكرم (ص) كه در روزنامه دانماركي به چاپ رسيده بود، مولر وزير امور خارجه دانمارك  با احمد ابوالغيط وزير امور خارجه مصر طي گفتگوي تلفني توهين به اديان مختلف و يا انتقاد علني از آنها را به شدت محكوم كرد و اظهار داشت : روزنامه مذكور به بي احترامي به دين اسلام پرداخته است، در حالي كه خود به ضرورت  احترام به اديان و كشورها معترف هستيم.

کد خبر 276975

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha