۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۵۴

معاون میراث فرهنگی اردبیل در گفتگو با مهر:

ضوابط استاندارد سازی مناسب برای هتل آپارتمان ها در دست نیست

ضوابط استاندارد سازی مناسب برای هتل آپارتمان ها در دست نیست

اردبیل – معاون گردشگری میراث فرهنگی استان اردبیل تاکید دارد که ضوابط استانداردسازی مناسب برای هتل آپارتمان ها در دست نیست.

قادر تقی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید به خلاهای قانونی استانداردسازی هتل آپارتمان ها افزود: این در حالی است که ۸۷ هتل آپارتمان در استان داریم و متاسفانه برای استانداردسازی ضوابط خاصی نداریم.

وی با تاکید به ضرورت استخراج ضوابط استاندارد سازی از طریق سازمان میراث فرهنگی ابراز امیدواری کرد: این مهم بتواند زمینه نظارت بیشتر و کیفی تر از هتل آپارتمان ها را موجب شود.

به گفته معاون گردشگری میراث فرهنگی استان علاوه بر ۸۷ هتل آپارتمان ۹۹ مهمان پذیر، ۲۸ هتل، سه کمپینگ و دو پانسیون نیز در استان ساماندهی شده است.

تقی زاده عمده مشکلات تاسیسات اقامتی را پراکنش نامناسب دانست و افزود: از ۲۱۷ مرکز اقامتی استان ۱۵۷ مورد در شهر سرعین متمرکز شده است.

وی افزود: پراکنش نامناسب مکانی موجب شده در برخی شهرستان ها از جمله مشگین شهر، خلخال، بیله سوار و نیر نیاز به مراکز اقامتی داشته باشیم.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان نحوه تامین نیاز این شهرستان را با استفاده از خانه مسافر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر یک تعداد مجوز برای احداث مراکز اقامتی در دست بررسی است.

تقی زاده در عین حال به استهلاک مراکز اقامتی اشاره کرد و افزود: مراکز اقامتی استان نیازمند استاندارد سازی تجهیزات و تاسیسات است.

 

کد خبر 2784888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha