۱۶ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۶

هواداران انتخاب کردند؛

هفت کاراکتر محبوب بازی‌های رایانه‌ای/ «بت‌من» همچنان پیشتاز است

هفت کاراکتر محبوب بازی‌های رایانه‌ای/ «بت‌من» همچنان پیشتاز است

بت من، لارا کرافت و کلمانتین در فهرست معروف‌ترین و جذاب‌ترین شخصیت‌های بازی‌های ویدیویی سال‌های اخیر انتخاب و معرفی شدند.

​به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شیک‌نیوز با انتشار بازی Batman: Arkham Knight شخصیت «بت‌من» دوباره بین هواداران بازی‌ها جانی تازه پیدا کرده است.

با وجود آنکه در سال‌های گذشته بازی‌های مختلفی براساس این کاراکتر به بازار بازی‌های رایانه‌ای آمده و روز به روز ارتقاء یافته، همچنان بت‌من می‌تواند شخصیت یکه‌تاز بازی‌ها باشد.

 از آنجا که هواداران بازی‌های بت‌من هر بار با شخصیتی متفاوت و ماجراهایی عجیب در بازی‌ها رو به رو بودند و همین مسئله باعث می‌شد انگیزه بیشتری برای دنبال کردن بازی‌هایی که این شخصیت را در خود دارد داشته باشند.

مکانیزم قوی، برنامه ریزی بی‌نقص و ماجراجویی‌های پر تعلیق و مبارزات تن به تن و شخصی بت‌من با دشمنانش از جمله هیجان‌انگیز‌ترین نکاتی است که کاربران و هواداران این بازی‌ها از آن یاد می‌کنند.

اما بعد از بتن‌من، شخصیت لارا کرافت در بازی توم ریدر است که در میان کاربران بازی‌ها محبوبیت زیادی دارد. لارا کرافت شخصیت اصلی و مرکزی بازی ویدیویی توم ریدر است. او یک باستان شناس است که در جریان بازی ماجراجویی‌های مختلفی را پشت سر می‌گذارد.

این بازی که نسخه اولیه‌اش در سال ۱۹۹۶ تولید و منتشر شد در مدت زمانی کوتاه به یکی از سودآورترین بازی‌های ویدیویی جهان تبدیل شد. به زعم بسیاری از کارشناسان توم ریدر محبوبیت خود را به شخصیت اصلی خود لارا مدیون است. آمارها نشان می‌دهند که لاراکرافت در مدت زمانی کوتاه چنان محبوبیتی بین هواداران بازی‌های کامپیوتری پیدا کرد که نامش  در کتاب گینس ثبت شد و باعث شد بازی توم ریدری به عنوان موفق‌ترین بازی‌های قهرمان‌محور در جهان معروف شود.

این بازی و شخصیت لارا کرافت به حدی معروف شد که بعدها دو فیلم با اقتباس از داستان بازی با نام‌ةای لارا کرافت مهاجم مقبره و گهواره حیات با بازی آنجلیا جلوی تولید شد و همین مسئله مقبولیت لارا کرافت این شخصیت جنجالی را نزد هوادارانش بیشتر و بیشتر کرد.

و اما در جایگاه سوم محبوب‌ترین شخصیت‌ها در بازی‌ها «شل» جای دارد که در مجموعه بازی‌های پورتال یک و دو به عنوان شخصیت اصلی دیده می‌شود. این شخصیت که در سراسر بازی حتی یک کلام رد و بدل نمی‌کند و همیشه صامت است با یک ربات هوشمند در مبارزه است و ماجراهایی هیجان انگیز را برای مخاطب به تصویر می‌کشد. طراحی بازی و اسلحه‌هایی که در این بازی استفاده می‌شود رمز و رازی که درباره زندگی شل وجود دارد و بیوگرافی اندک و رازآلودی که از او در این بازی‌ها مطرح می‌شود او را به یکی از شخصیت‌های محبوب بازی‌های تبدیل کرده است.

شخصیت کلمانتین در «بازی مردگان متحرک» یکی دیگر از شخصیت‌های محبوبی است که اقبالی خوب در بینی هواداران بازی‌های ویدیویی یافته است کلمانتین شخصیتی تنهاست که در حالی که رنجور و ناتوان و گرسنه است توسط فردی به نام لی در یک خانه درختی پیدا می‌شود. بازی از همین جا آغاز می‌شود او برای یافتن خانواده‌اش دست به یک ماجراجویی بزرگ می‌زند.

کلمنتاین بازی مردگان متحرک

آماندا ریپلی نیز یکی دیگر از شخصیت‌های محبوب در جمع هواداران «بازی بیگانه: جداسازی» است. این کاراکتر که در جمع هوادران این بازی به امی نیز معروف است در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و در مدتی کوتاه هواداران زیادی برای خود جلب کرد. بازی بیگانه از جمله بازی‌های ژانر بقا و وحشت است که تسط سگا در پلت‌ فرم‌های ایکس اکس وان و ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن منتشرر شده است.

در جایگاه ششم برادران دوقلوی دانته و ورژیل قرار دارند. این دو شخصیت که در بازی «شیطان هم می‌گیرد» حضور دارند محبوبیت خاصی در بین هواداران دارند آنها در این بازی که برای پلی استیشن ۲ طراحی شده با شخصیت‌پردازی ویژه‌ای که دارند نظرها را به خود جلب کرده اند.

ورژیل برادر کوچکتر شخصیتی بسیار ساکت و کم حرف دارد. او به شدت سریع و چالاک است از تکنیک‌های رزمی که دارد برای مبارزه با شیطان استفاده می‌کند. از طرفی دانته برادر بزرگتر اما از سلاح‌هایی که در اختیار دارد استفاده می کند و شخصیتی میان انسان و اهریمن دارد.

و اما در آخرین جایگاه شخصیت‌های معروف کارتونی کارگاه ۴۷ جای دارد. این شخصیت در بازی هیتمن توجه بسیاری از هواداران بازی‌های پلیسی و اکشن را به خود جلب کرده است.

کد خبر 2853572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha