به همت نشر ققنوس؛

امبرتو اکو «اسطوره سوپرمن» را برای دومین بار به بازار فرستاد

امبرتو اکو «اسطوره سوپرمن» را برای دومین بار به بازار فرستاد

نسخه های چاپ دوم کتاب «اسطوره سوپرمن و چند مقاله دیگر» نوشته امبرتو اکو با ترجمه خجسته کیهان توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امبرتو اکو نشانه شناس، فیلسوف و کارشناس سده های میانه اروپا که بیشتر به خاطر رمان هایش و مقالاتی که در روزنامه های پرخواننده ایتالیا، از جمله کوریه دلاسرا، می نویسد مشهور شده است؛ آثاری در نقد هنری، ادبی، اجتماعی و سیاسی دارد که در کنار کتاب های علمی اش، کم تر شناخته شده اند. کتاب «اسطوره سوپرمن و چند مقاله دیگر» تعدادی از مقالات و نوشته های مطبوعاتی اکو را در بر می گیرد.  

اکو درباره این اثر می گوید: در این مجموعه کوشیده ام با گزینش مقالاتی در زمینه های گوناگون، خوانندگان را با این شخصیت مهم معاصر غرب پیشتر آشنا کنم.  مقاله های برگزیده در این کتاب را طی چند سال برای روزنامه ها و مجلات مختلف و بعضی از ماهنامه های غیرتخصصی نوشته ام. مقاله های این کتاب همگی حول گفتمان هایی نه لزوما بیانی و نه لزوما گفته یا درک شده چنان که در این جا هست، نوشته شده اند.

مقالات این کتاب به ترتیب عبارت اند از: اسطوره سوپرمن، تصادف و توطئه، توماس قدیس و بازاندیشی مذهب کاتولیک، زبان قدرت خشونت، فاشیسم ابدی، نابردباری و تعاریف آن، برج های تنهایی.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

بسیار ممکن است که در عالم واقعیت، در همان لحظاتی که تنش میان دو تیم فوتبال به منتها درجه می رسد، تنی چند از تماشاگران مسابقه در فکر پوچی کائنات فرو بروند و رفتاری پیش بینی ناپذیر نشان دهند؛ یکی استادیوم را ترک کند، دیگری زیر نور آفتاب به خواب می رود و سومی سرودهای مذهبی زمزمه کند. پخش مستقیم همه این ها به بیان یک ناداستان منتهی می شود، بی آن که چیزی باورنکردنی را به نمایش گذاشته باشد؛ و از آن پس امکان تازه ای در زمره واقعیت ها جلوه گر می شود.

با این حال تا خلاف آن ثابت نشود، چنین پرداختی از دیدگاه عموم چندان به واقعیت نزدیک نیست و برعکس، تماشاگران تلویزیون را در انتظار دیدن شور و هیجان بازی باقی می گذارد. شور و هیجانی که قرار است دوربین آن را بنمایاند.

این کتاب ۱۵۹ صفحه، شمارگان ۸۸۰ نسخه و قیمت ۸۰ هزار ریال منتشر شده است.

کد خبر 2853948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha