۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۹:۵۹

مدیر کل تامین اجتماعی کردستان:

۷۰۰ هزار نفر از جمعیت کردستان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

۷۰۰ هزار نفر از جمعیت کردستان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

سنندج - مدیر کل تامین اجتماعی کردستان گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون خدابنده لو شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی استان کردستان اظهار داشت: ۱۹۷ هزار از این تعداد بیمه شده اصلی و مابقی بیمه شده فرعی هستند.

وی همچنین از رشد ۲.۴ درصدی تعداد بیمه ‌شدگان اجباری در استان نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: میزان بیمه کارگران ساختمانی نیز در سال جاری سه درصد افزایش داشته است.

مدیر کل تامین اجتماعی کردستان بیان کرد: در حال حاضر ۲۵ هزار مستمری بگیر در استان نیز از خدمات تامین اجتماعی بهره‌ مند هستند و خوشبختانه تامین اجتماعی با برنامه ریزی های صورت گرفته توانسته در راستای ارتقای خدمات بهترین گام ها را بردارد.

خدابنده لو یادآور شد: در راستای اجرای قراردادهای بلند مدت و کوتاه مدت بیمه شدگان در سال گذشته تامین اجتماعی ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.

وی ادامه داد: همچنین در این حوزه نیز نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل آن شاهد رشد ۳۲ درصدی بوده ایم.

مدیر کل تامین اجتماعی کردستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر ۱۱ شعبه فعال در استان و یک کارگزاری شعبه یک در سنندج فعالیت دارند.

خدابنده لو اظهار داشت: کارگزاری شعبه دو سنندج نیز مشخص شده و در آینده نزدیک در راستای خدمات رسانی هر چه بهتر راه‌ اندازی می شود.

وی افزود: همچنین سه شعبه اقماری در شهرهای سریش ‌آباد، حسن ‌آباد و سروآباد در سطح استان فعال است و بستر برای راه‌ اندازی شعبه اقماری در صاحب سقز و موچش کامیاران در صورت پاسخگو نبودن سیستم الکترونیک فراهم است.

مدیر کل تامین اجتماعی کردستان به راه ‌اندازی سیستم الکترونیک غیر حضوری به عنوان یکی از مهم ‌ترین اقدامات این اداره کل در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این کار در چهار فاز در استان انجام شد.

خدابنده لو یادآور شد: فرهنگ ‌سازی نخستین گام در این راستا بود که با بهره‌ گیری از بسترهای مختلف و ا ستفاده از ظرفیت های موجود استان خوشبختانه انجام شد.

وی ادامه داد: راه‌ اندازی این سیستم الکترونیکی تاثیر بسزایی در کاهش حجم مراجعه ارباب رجوع، تسهیل خدمات ‌رسانی و صرفه‌ جویی در زمان و هزینه داشت.

مدیر کل تامین اجتماعی کردستان گفت: در حال حاضر ۹۱ درصد از کارفرمایان در استان لیست بیمه کارکنان خود را از طریق این سیستم الکترونیکی و به صورت غیرحضوری پرداخت می ‌کنند.

خدابنده لو اظهار داشت: در گام دوم اجرای این طرح مشاغل آزاد و بیمه اختیاری زیر پوشش قرار گرفته ‌اند و در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار نفر در استان لیست بیمه خود را از این طریق اعلام می کند.

وی افزود: ۸۴ درصد از مشاغل آزاد و بیمه اختیاری در استان با این روش حق بیمه خود را پرداخت می‌ کنند.

مدیر کل تامین اجتماعی کردستان بیان کرد: ارسال ابلاغیه ‌ها به صورت الکترونیکی از دیگر اقداماتی بود که در فازهای بعدی اجرای طرح سیستمی کردن پرداخت حق بیمه در سطح استان انجام گرفت.

خدابنده لو یادآور شد: در فاز بعدی کارگران ساختمانی با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی را در استان تشکیل می ‌دهند تحت پوشش قرار گرفتند و در حال حاضر ۲۲ هزار کارگر ساختمانی در استان حق بیمه خود را به صورت غیرحضوری پرداخت می ‌کنند.

وی در پایان سخنان خود در این نشست خبری بیان کرد: اجرای این طرح تحول عظیمی در تامین اجتماعی ایجاد کرده و خوشبختانه در ارتقاء خدمات رسانی توانستیم گام ارزنده ای را برداریم.

کد خبر 2856609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha