۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۶

مدیر جهاد کشاورزی زرندیه:

خشکسالی ۱۰۰۰ هکتار از اراضی دیم زرندیه را غیرقابل برداشت کرد

خشکسالی ۱۰۰۰ هکتار از اراضی دیم زرندیه را غیرقابل برداشت کرد

زرندیه - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه گفت: خشکسالی یک هزار هکتار از اراضی گندم دیم این شهرستان را غیر قابل برداشت کرده است.

احمد قره بیگلو در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه بیشترین سطح زیر کشت دیم زرندیه در بخش خرقان این شهرستان قرار دارد، افزود: خشکسالی علاوه بر غیرقابل برداشت کردن این هزار هکتار، موجب بروز خسارت به بخشی دیگر از اراضی گندم دیم این شهرستان و کاهش عملکرد شده است.

وی با اشاره به آغاز برداشت گندم از اراضی کشاورزی این شهرستان ادامه داد: از این میزان اراضی گندم هشت هزار هکتار به صورت دیم کشت شده است و تاکنون هشت هزار تن گندم توسط سه مرکز خرید این شهرستان خریداری شده که پیش بینی می شود میزان خرید این مراکز امسال به ۱۵ تا ۲۰ هزار تن برسد.

مدیر جهاد کشاورزی زرندیه ادامه داد: میانگین برداشت گندم آبی به ازای هر هکتار چهار هزار و ۸۰۰ کیلوگرم و در اراضی دیم یک هزار و ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار است.

قره بیگو ادامه داد: با وجود اینکه زرندیه به عنوان یکی از قطب های تولید گندم در استان مرکزی محسوب می شود، متاسفانه خشکسالی موجب کاهش برداشت این محصول در شهرستان شده و این امر زنگ خطری برای کشاورزی بوده، چرا که خشکسالی بیشتر کشاورزان این شهرستان را دچار خسارت کرده است.

گفتنی است شهرستان زرندیه با ۵۷ هزار نفر جمعیت، دارای ۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که حدود ۴۲ هزار هکتار آن زیر کشت محصولات زراعی و باغی قرار دارد.

کد خبر 2856758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha