۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۴۱

در کهگیلویه و بویراحمد؛

درگیری مسلحانه محیطبانان و شکارچی بزکوهی در خاییز

 درگیری مسلحانه محیطبانان و شکارچی بزکوهی در خاییز

یاسوج - رئیس اداره محیط زیست شهرستان کهگیلویه از درگیری مسلحانه محیطبانان و شکارچی بزکوهی در منطقه حفاظت شده خاییز خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید قدرت الله علیپورگفت: سه روز قبل (پنجشنبه ۱ مرداد ۹۴) نیروهای یگان محیط زیست منطقه حفاظت شده خائیز حین گشت و کنترل متوجه حضور یک شکارچی متخلف در ارتفاعات شدند.

وی بیان کرد: محیط بانان حین دوربین کشی مشاهده نمودند که فرد متخلف لاشه شکار یک را بر روی دوش خود گذاشته و در حال پایین آمدن از ارتفاعات است.

وی افزود: مامورین پیش از هر اقدامی از شکارچی بصورت نامحسوس فیلمبرداری کردند اما با توجه به اینکه متخلف صورت خود را کاملا پوشانده بود، در صورت بروز درگیری و فرار کرن شکارچی، امکان شناسایی وی وجود نداشت.

علی پور اظهار داشت: متخلف حین پایین آمدن از کوه در یک لحظه پارچه روی صورت خود را برای نوشیدن آب کنار می زند و همین چند لحظه برای ثبت تصویر و شناسایی وی کافی بود.

وی گفت: مامورین پس از اطمینان از ثبت تصویر متخلف، در مسیر حرکت وی به سمت پایین دست به کمین نشستند.

شکارچی متخلف همچنان که لاشه شکار را بر روی دوش خود حمل می کرد به چند متری محل کمین محیط بان رسیده و با فرمان ایست محیط بان مسلح مواجه شد.

محیط بانی که با شکارچی متخلف درگیر بود در این خصوص گفت: شکارچی متخلف که با مشاهده من و همکارانم لحظاتی شوکه شده بود، لاشه شکار را از روی دوش خود به زمین انداخت و بلافاصله اسلحه کلاشینکف را مسلح کرده و به سمت من نشانه گرفت.

محیط بان خاییز

هدایت الله دیده بان افزود: شکارچی متخلف چندین بار من را تهدید به مرگ کرد و با لهجه محلی گفت که اگر جلو برویم ما را خواهد کشت.

وی بیان کرد: بارها تذکرات قانونی را به متخلف گوشزد کرده و از وی خواستم سلاح خودش را روی زمین گذاشته و تسلیم شود اما به هیچ عنوان حاضر به تسلیم نبود.

دیده بان بیان کرد: شکارچی متخلف همانطور که با اسلحه در حال تهدید کردن و عقب عقب رفتن بود تعادل خود را ازدست داده و به زمین خورد که بهترین فرصت بود تا طبق قانون بکارگیری سلاح از قسمت کمر به پایین به وی شلیک کنم اما با توجه به اینکه فیلم متخلف ثبت و خود وی نیز کاملا شناسایی شده بود لزومی به تیراندازی مستقیم به وی نبود.

این محیط بان ادامه داد: چندین گلوله غیر مستقیم به سمت متخلف و در اطرافش شلیک کردم تا باعث تسلیم شدن وی شود اما شکارچی متخلف همچنان با تهدید اسلحه به سمت کوه حرکت کرده و در نهایت گریخت.

وی گفت: با ضبط لاشه یک بز وحشی و تصاویر تهیه شده به عنوان مدرک جرم، پرونده ای در این زمینه در مراجع قضایی تشکیل شده و متهم جهت بازجویی و رسیدگی به جرم حمل سلاح جنگی، شکار غیرمجاز، درگیری و تهدید به قتل مامورین دولت حین انجام وظیفه به دادگاه احضار خواهد شد.

کد خبر 2868471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha